Dag 2

Oostenrijk, Gamlitz

Na een goedenachtrust werd ik wakker van de wekker om 7. De bedden zijn goed het was alleen erg warm vannacht. Ik wilde douchen maar er kwam maar geen warm water. Ik dacht dan alleen haren wassen met koud maar toen werd het toch warm en kon ik gewoon lekker onder de douche. Daarna ging Jan en nadat we beide klaar waren naar het ontbijt. Dat ontbijt was buffet en rijkelijk voorzien met van alles en nog wat. We hebben de spreuk in ere gehouden dat het ontbijt de bodem voor de dag is. Het was lekker en goed. De bediening was nu vriendelijk. Een van de dames nam het voortouw en stelde voor om naar Gamlitz te marcheren. Om half 9 beneden verzamelen. Er ontstonden verscheidene groepen en een kleine groep bleef over om naar beneden naar Gamlitz te lopen. Naar beneden is nooit het punt maar je moet ook weer terug. In Gamlitz eerst geld gehaald en dan een paar flessen water die ik dus ook de berg op moest sjouwen. We waren kwart over 11 terug dus op tijd voor het middageten. Er was gezegd dat we tussen half 12 en 13 uur kunnen eten maar dat is nu op half 12 gezet en het avondeten op half 6. Omdat ze veel groepen hebben. Eigenlijk is dat niet ons probleem maar die van hun en moeten ze het beter plannen. Het is een gezellig damesclubje waar we mee aan tafel zitten en mee op pad waren. Jan is de haan in de groep. De mannen zijn ik geloof met 10 tegen 26 dames. Ik heb vandaag mijn respect verdiend met wat ik kan lopen. Als je mij maar in mijn eigen tempo laat lopen een constante pas en niet te snel maar wel stevig doorstappen. Dus terug mocht ik voorop. Ik ben tevreden met wat ik vandaag gelopen heb. 12000 stappen en de helft omhoog.
Het middageten was een bouillon met backerbsen, een kom salade en een stuk gehaktbrood met heel veel tomatensaus en aardappelpuree. het toetje een stuk cake gevuld met appelmoes. (ze moeten geloof ik van hun appels af) Daarna zijn we een poos naar onze kamer gegaan met de tv aan op het Donauinselfestival. Die vindt dit hele weekend al vanaf gisteren plaats. Het grootste gratis festival van Europa. Er zijn 18 Bühnen en voor elk wat wils van schlager , kabaret ,pop en hardrock. Vanavond treedt ook Bonnie Tyler op. Opening was gisteren Raf Camora. Ik mag vele soorten muziek dus ik luister graag.
In de middag trok het weer helemaal dicht en wat meer wind maakt het minder warm. Maar warm genoeg met een 27 graden.
Na onze rustpauze vonden we dat we ijs verdiend hadden en zijn op het terras gaan zitten daar groeide de groep weer langzaam aan . Er werd weer gekeuveld en een andere dame uit Gröbming kennen geleerd. Verder een poos met een dame uit Admont gepraat. Dan zijn we weer naar onze kamer gegaan . Tegen Half 6 weer naar beneden en dat ging niet zonder dat ik bijna knock out ging omdat ik mijn hoofd erg hard stootte. Ik dizzelde nog aan tafel.
We kregen een gebonden soep voorgeschoteld en ik vond het niet lekker. Na een grondige inspectie kwam ik tot de slotsom dat het iets met ingewanden was. Dat bleek te kloppen want het was Magesuppe. of wel soep met stukken maag erin. De serveerster kwam voorbij en vroeg of ik Schinkenbrot wilde. dat was helemaal goed. Jan en ik hadden besloten dat we niet in de Weinstrasse kunnen vakantie houden zonder de wijn gedronken te hebben. We kozen voor een Sauvignon blanc van Dietrich de buurman van het Gasthaus. Die was erg lkker maar voor een groot glas met een bodempje voor 5,50 euro. Het was genoeg wijn om te proeven en ja de wijn was goed en lekker. We kregen allerlei desserts die je zelf moet halen en nadat onze tafel gegeten had was er dus niets meer.. Later zette ze nog een schotel met wat maar geen keus meer. Dus daar had ik wat van genomen en aangezien we nog koffie wilde bestellen heeft Jan een schotel met nog 2 stukjes van de appelcake meegenomen voor bij de koffie. Die zijn we op het terras gaan drinken. Wij zijn geen feestvierders maar je moet toch minimaal op 40 euro per dag rekenen die je bijbetaald.
Aan het verblijf met volpension betaal je niets. Ook aan de bus heen en weer niets, Op het terras zei ik tegen Jan ik kan mij niet herinneren aan een vakantie samen behalve ongeveer34 jaar geleden in Noordwijk. In het Fawlty towers hotel. Maar die vergeten we ook nooit meer. Want Jan zei ik dacht er ook net aan. Toen er een dames gezelschap aan kwam die een vrijgezellenfeest aan het vieren waren vonden we het goed en zijn naar de kamer gegaan.