Landesgartenschau

Oostenrijk, Kremsmünster

Vanmorgen een luxe ontbijtje gemaakt met warme Bagels en daarop Chevre, Rucola en honing, koffie en jus´d orange erbij en samen met Jan in bed gegeten.
De familie was al vroeg weg naar Stadl an der Mur omdat de kleine Leonie haar verjaardag viert.
Dominik kwam vandaag niet dus samen op weg nu het super zonnig en warm weer is. Ik had voor dit jaar de Landesgartenschau in Kremsmünster op het programma staan en dat wordt het dus vandaag. Temperaturen boven de 30 graden en ongeveer 1uur 20 rijden over de Phyrnpass dat is een mooie route. Het was eigenlijk super rustig op de weg. Misschien doordat het vaderdag is. Ik had als uitgangspunt het Schloss genomen en daar de auto geparkeerd. Dan konden we gelijk in de pendelbus stappen en naar het Stift. Daar alles bekeken en aan het eind van de tuin voerde er een weg naar beneden. Een weg waar je boven aan een balletje kon trekken uit de automaat en dan waren er steeds dingen voor de kinderen waarbij ze het balletje nodig hadden. Ook nog een reuze glijbaan naar beneden. Dan beneden gaan de tuinen dooren als je het daar gezien hebt kan je de route volgen naar het Schloss. Dat was dichter bij dan ik had gedacht. Dan bij het Schloss alles gezien ook nog het muziekinstrumentenmuseum en dan terug naar de auto. Er waren restaurantjes en kraampjes dus omkomen van hoger en dorst was niet nodig. Dan weer terug naar huis.