Kerstavond

Samstag 24.dezember
Nog hard werken voor het kerst kan worden. Uitgerekend nu loop ik krom van de pijn in mijn rug. Gisteren ontstaan bij de kapper toen ik ging zitten op de bank die heel erg laag is en dan zakt ook je achterste erin weg en dat kan mijn ruggegraat niet hebben. Vannacht goed vlak op mijn rug geslapen want dan doet het geen pijn maar dan eruit komen. Eerst douchen en ontbijten dan een behoorlijke pijnstiller en na een half uurtje vlakte het een beetje af en ben ik gaan koken. Ik was gisteravond pas om 24 uur klaar met mijn gevulde Putenbrust rollade die een kleine 2 uur nodig had in de oven. Vanmorgen mijn rode kool met appelen en Cranberrys gekookt . Ondertussen het hele huis gesopt en nog wat pijnstilling en de bedden afgehaald en de wassen gedaan . Jan voor me gestofzuigd en de bedden afgehaald en opgemaakt want dat kan ik nu even niet.Dan samen het vredeslicht bij de brandweer opgehaald staat op het balkon en kan dus steeds daarmee de kaarsjes aanmaken. Om 16 uur klaar met alles inclusief alle voorbereidingen voor het diner en omgekleed. Ik wilde eigenlijk meegaan naar de kindermis met Jannick en Theresa maar mijn rug trekt dat niet. De kindermis begon om 16 uur en als ze terug komen gaan we aan het kerstdiner en daarna pakjes openen. Jan en ik gaan nu aan een glaasje port.
Menu voor vandaag:
Zalmpannekoekjes op een rucolabedje en een Venetia Prosecco
Gevulde kalkoenborstrollade met daarbij een roomchampignonsaus of een roompepersaus met een Blaufrankische wijn die we hebben gekregen van Katherina
Kerstaardappelpuree figuurtjes uit de oven
Rodekool met appeltjes en cranberrys
Als naspijs hebben we sneeuwmanijs met roomsneeuw en Bailys
Even na 17 uur was het zo ver en het was reuze gezellig en heel erg lekker en ook Theresa zat zo lekker te eten, de ene gang na de ander.
Dan eerst opruimen en dat ging niet goed , ik wilde de vaatwasser vullen en kon het alleen nog uitshreeuwen van mijn rugpijn. Ik kon niets meer dus ik was aangewezen op de rest van de familie om op te ruimen.
Dan onder onze boom pakjes openen en dan beneden pakjes openen Ik kon gelukkig de trap afkomen en ik hield het niet meer en na het openen gelijk linea recta richting mijn bed. Het was een vroege kerstavond voor me.

Volgend jaar de slofjes in de boom hangen

Liduina 2016-12-25 12:24:12

Ziet er gezellig uit.

Anja 2016-12-25 12:46:56

Vrolijk Kerstfeest!!! Ik hoop dat het weer een beetje gaat met jouw rug. Tot volgende week!