4.Skitag en naar Wenen

Oostenrijk, Wien

4.Skitag van Theresa en daarna naar Wenen.

Freitag 28.Jänner
Om 5.45 de wekker en om 6.30 as Theresa wakker. Haar in ons bed gezet met de Disney tv. Wij ons wassen , aankleden, dan ontbijten en als allerlaatste Theresa aangekleed. Om kwart voor 9 afmars naar de skischool. Jan heeft ons afgezet en dan met de skibus naar de Stoderzinken en eindelijk een prachtig zonnige dag met blauwe lucht dus heerlijk boven.
Theresa had haar dag niet , ze begonnen bij de kindersleeplift en op het moment dat ze het Seil pakte deed ook een ander kind dat die achter haar vandaan kwam. De lerares plukte Theresa weg en ze moest even wachten. Komt er een volwassen vent die duwt Theresa naar de sleeplift , kind begreep er niets van en valt met de man gelijk achter haar. Een enorme L............. dus. Kon niet begrijpen dat het kind daar stond te wachten op de ski juf. Dus brullen. Ze bleef een beetje onzeker de rest van de morgen, gewoon heel erg geschrokken.
Ze gingen aan het eind van de les naar de schotellift en daar ging ze steeds met een lerares omhoog. Best leuk om te zien als ze al naar een grotere afdaling gaan. Ze ging dan aan een stok met de juf naar beneden. Uiteindelijk weer terug naar de slaaplift en daar moest ze een klein stukje, een bocht maken weer een stuk en dan 2x met bochten om de vlaggen met stoppen naar beneden en dan werd je opgevangen door de juf maar Theresa kwam in een keer door met bochten naar beneden de ski juf miste haar en had geen snelheid genoeg om haar te vangen dus ging ze in een keer door netjes skieend met handjes op haar knietjes tot aan lift. Een afdaling om trots op te zijn al zat mijn hart in de keel. Dan was het opstellen in de rij en moest ze huilen omdat haar gewone bril aan haar oor zeer deed dus alles af en alles weer goed gedaan. Ze moest kaka maken , dat was vanmorgen al, dan bij de skischool heel gezellig als de bus er bijna aan komt maar het lukt haar niet en ze had dus buikpijn.
Thuisgekomen weer geprobeerd maar helaas nee. Gelukkig was het eten klaar dus alleen opwarmen en eten. Ingrid kwam thuis en die kon ook gelijk eten. Theresa heeft Ingrid vannacht 2 uur lang uit haar slaap gehouden dat doet ze bij ons dus niet. Ik denk dat Ingrid toch niet hard genoeg nee zegt en dan ook nee bedoeld. Misschien 1x je nachtrust opofferen en alles nee.
Jan en ik op weg naar Wenen, maar eerst naar Traiskirchen waar een Nikon servicepunt zit. Werd er keurig geholpen en helaas moet de camera naar Duitsland omdat het een outdoor camera is die water dicht is. Ik krijg een prijsopgave van reperatie en als het te veel is en ik niet laat repareren dan kost het me 33 euro. Als het super veel kost de reperstie bieden ze soms wel een andere camera met korting , ik wacht maar af. Ik had nog garantie gehad maar ik heb de papieren niet meer. Tja dat heet eigen schuld dikke bult.
Dan naar Wenen wat een verschrikking met de auto door het centrum en alles een richting en niet mogen afslaan en dan rij je fout en kost het enige moeite om bij het hotel te komen. We waren er al zo wat.
Het is een echt oud Weense glorie hotel. We hebben een schitterend groot zou haast zeggen appartement. Een hele grote slaapkamer stijlvol ingericht met openslaanden deuren naar een zeer ruime gang waar een ruim toilet een enorm ruime badkamer met bidet, bad en apparte douche en wastafel is en een deur naar de hotelgang.
De entree van het hotel is ook prachtig je waant je zelf van adel. Geloof het of niet hartje Wenen en we betalen 52, 50 met ontbijt en we hebben een plaats in de parkeergarage van het hotel.genomen voor 15 euro.
Het hotel heet Alt Wienerhof. Om de hoek zitten allemaal vreettentjes waar je van alles en nog wat kan eten voor heel weinig. We hebben in een kebabtent gegeten waar de man achter de toonbank ons vreselijk vermaakte. Het begon al toen er een hele rij dames de zaak in kwam en gelijk wilde doorlopen met zijn allen naar de toilet. Daar was hij niet van gediend en legde uit dat gaat de hele dag door , ze bestellen niets en wie moet alles schoon houden. Maar hij deed het op een vermakelijke manier met een typisch Weens tintje. Omdat er eerst geen plaats was waren we bij een meneer gaan zitten maar die was intussen weg gegaan en hij kwam ons eten en zo brengen ging hij tegen Jan te keer zo ga je niet met je vrouw eten kom op daar zitten en maak het gezellig. Dus daarna zaten we tegenover elkaar ipv naast elkaar. We hebben ons helemaal volgegeten echt heel veel en dat voor 6.50 pp . Om de hoek is het een hele drukke weg en de trams of metros rijden in de hoogte maar in het straatje zelf merk je niet zo dat je in het centrum zit. We zijn het zat en ik zeker na zo´n lange dag en de afgelopen week was ook best druk voor mij met elke dag naar de Stoderzinken.
Lig nu lekker op het bed en wat tv kijken. We mogen de auto morgen in de garage laten staan en we hebben de tijd tot 11 uur om uit de kamer te zijn. Maar dat zijn we wel want om 11.40 geloof ik de afspraak op het consulaat.
Beneden is er ook een barruimte maar nee we gaan slapen.