We hebben nu ook een appartement in Ramsau

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

11 februari
Vandaag had mijn oma jarig geweest, ik sta er nog altijd bij stil.Ze was voor mij heel bijzonder.
Dat het een bijzondere dag is dat is zeker. Gisteravond kregen we een telefoontje of we vandaag om 11 uur bij het appartement langs konden komen. Uiteraard was dat geen probleem.Het stompzinnge was dat we niet in Ramsau waren maar juist voor een paar dagen thuis, Jannick had gisteren Steiermarkische kampioenschap sprint in Murau, en was met WSV Ramsau met de bus er naar toe. Omdat Katja daar woont is hij gelijk daar gebleven en komt maandag terug.Dus wij dachten lekker rustig in Pruggern te zijn.
Vanmorgen dus er heen en nu was het echtpaar Royer daar uit Wenen.Zij zijn de mensen die definitief besluiten omdat ze de eigenaars zijn van het complex.Ook het andere echtpaar waar we al mee kennis gemaakt hadden is familie van hen en heeft ook een appartement daar en nog een broer heeft ook een appartement. Het complex omvat dus 3 appartements van de familie, 2 appartement die ze verhuren en 1 waar wij kunnen wonen.Het heet huis Helga en ligt in Ramsau Ort achter het vvv kantoor en de kerk. Ze knappen het appartement voor ons nog op met een nieuw bed in de slaapkamer en ruilen de hoekbank om voor een bank waar je ook op kunt slapen. Ook krijgen we nieuwe vloerbedekking in de slaapkamer.We konden het ook leeg krijgen maar gemeubileerd is toch makkelijker.We hebben een ruime woonkamer met eetgedeelte, slaapkamer, keuken en douche.De eigenaren hebben ook een prive sauna waar we gebruik van mogen maken.uiteraard een waxhok, grote tuin en parkeerplaats.Jannick kan ook daar op een ander appartement slapen als er geen gasten zijn.

We houden voorlopig het huis in Pruggern omdat we onze spullen niet allemaal kwijt kunnen maar de caravans gaan definitief weg. Dus wie belangstelling heeft?? Uit eigen ervaring is het goed bivakkeren , goed te verwarmen zelfs bij min 20, je stapt zo op de loipe of piste en zomers zit je aan het meertje met strand.
Het stageld is 850 euro voor de wintermaanden en 55o voor de zomer.
Verwarmde douches, droogruimte,wasmachine,droger,afwashok.De caravans mogen zo weg, wel vragen we voor bv de nieuwe koelkast en de tenten wat.
Eventueel kunnen wij het huis in Pruggern bewonen en Jannick het appartement in Ramsau.

Jannick heeft gisteren opnieuw niet goed gepresteerd.Hij heeft wel een 4e plaats.
Hij had met zijn trainer afgsproken dat hij zondag of maandagavond terug zou komen.Dat lag aan de jongen met wie hij meerijdt.Hij zou nog melden als hij het definitief zou weten.Dus gisteren had hij zijn trainer gebeld dat het maandagavond zou worden is het ineens niet meer goed. Hij vond dat hij dan maar met de Ramsaubus mee terug moest komen of dat wij hem gingen halen. Wij gaan hem echt niet halen.Hij heeft maandagmiddag sauna middag maar dat kon hij ook bij ons op de camping als hij terug kwam.Nu rijdt die jongen om Jannick eerder terug , hij rijdt liever later omdat het dan niet zo druk is. Het is dus weer opgelost maar het roept een hoop spanning op.Geen idee wat we er tegen moeten doen.

Nadat we bij het appartement geweest waren zijn we op de camping bij onze buren Hedi en Dieter koffie gaan drinken.Zij hadden ons ook nog aan een betreuungsbaan geholpen want we hadden bij de firma Gebetsroither betreuung op een camping in Oostenrijk kunnen gaan doen.We konden kiezen uit Italie,Oostenrijk, Kroatie, Hongarije enz.
Ook konden we van mei tot september of ook in Oostenrijk het hele jaar bv Kitzbuhl.Het betreft dan alleen de caravans die er van die firma staan. Gemiddeld 12 stuks.
We hadden dat gedaan als het appartement niets geworden was.Misschien als Jannick ouder is dat we het alsnog doen. Hedi en Dieter gaan dit vanaf mei in Italie doen.
Tussen Rome en Napels ergens.Dus we horen van hen wel hoe het hun bevalt.Je krijgt dan een staplaats en moet dan wel je eigen kampeermiddel neerzetten.Tweemaal per dag langs gaan of alles goed gaat.Gas wisselen en schoonmaken bij wisseling van gasten.
Het betaald goed.Een bedrag per caravan per dag + het schoonmaakgeld.