Drukke zondag

Vanmorgen kwam Jannick Theresa om 9 uur halen want Oma was er al met Onkel Reini- Ze was al vroeg wakker vanmorgen maar ik kon de tijd rekken tot 7 uur en toen mocht ze tv kijken. Jannick had de centrale verwarming aangemaakt om proef te draaien en te kijken of alles weer werkt zoals het moet zijn. Het duurde tot de middag voor het bij mij in de radiatoren warm werd. Maar nu kan hij weer gewoon op de morgenuren aan gaan en alles in orde. Het duurt de eerste maal lang voor alles weer warm is.
Ze was aangekleed en had ontbeten en weg was ze. Even later was Dominik er die het niet leuk vond dat hij niet naar beneden mocht waar Theresa met haar nichtje Viktoria aan het spelen was. Edith haar wasmachine was stuk dus die kwam met een flinke lading van meerdere wassen die Ingrid waste en ik droogde. Tussendoor moest ik ook mijn eigen was zien te drogen. (had er ook 2) Het regende in de morgen maar hoe later het werd knapte het steeds meer op en in de middag zelfs zon en blauwe lucht en 23 graden. We hebben niets van het slechte weer meegekregen. Reini kwam gelijk klussen en heeft ook bij ons ook naast de balkon deur gedaan. Ziet er goed uit. Hij vroeg om een emmer water om schoon te maken maar ik kon niet bij mijn werkkast dus beneden een emmer van Ingrid gehaald. Vul hem met water en zet hem neer in het trappenhuis voor Reini. Loop terug en in de gang overal nat. ik loop terug is de emmer lek. Dus een flinke plas water op het parket in het trappenhuis. Samen met Reini dan opgeruimd. Dan was hij klaar en ging hij naar beneden om te eten. Wij ook eten want ik kon nu weer bij de vriezer. Jannick kwam meermaals tussendoor een koffie halen. Ik zei al tegen Kathi we zijn hier boven het asielcentrum.
Kathi en Reini kwamen bij mij ook een bakkie doen. Jan was alweer verwend met een Apfelstrudel van haar, en een pak koffie en een fles wijn voor ons. Niet nodig maar ze neemt altijd wat mee.
Na het verlate middageten wilde Dominik ook naar buiten en ging hij met de dames spelen. Deed hij zijn voet ergens zeer maar met zijn slecht Duits kon hij ons niet vertellen wat er gebeurd was. We zagen niets aan zijn voet Ingrid er wat opgesmeerd en vlak daarna kwam Trixi hem halen . Had hij bij ons alweer normaal gelopen bij Trixi liep hij als een zwaar invalide.
Mijn laatste was zit in de droger en dan moet het bed nog opgemaakt worden. Net eerst lkkere Foccaciobroodjes gemaakt en gegeten- Weekend weer voorbij