Laatste september dag met 30 graden

Oostenrijk, Schladming

Zo wat een weertje in de morgen frisjes maar al snel zeer warm rond het middaguur was het 30 graden.
Met Jan samen eerst naar het postkantoor en dan nog even inkopen bij de Billa. Dan ben ik ondanks het mooie weer toch echt met schoonmaak klusjes begonnen. Bed afgehaald, 2 wassen gewassen en gedroogd daarna de machine met reiniger draaien en ik de zeepbak gereinigd (rot klus) De vaatwasser gedraaid en leeggemaakt en ook helemaal schoongemaakt en dan met reiniger draaien. Ik doe de voorraadkast open en ik dacht nu moet ik toch even kijken want er valt meel uit de kast. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr weer van die meeltorren gadver. Dus plank voor plank leeg geruimd , schoongemaakt en alle rijstvoorraad kon in de vuilnisbal zag gewoon zwart van de meeltorren. Zelfs een pak dichte lasagna zag je in de plakjes gangetjes. Heel erg balen want nu ben ik door mijn sushi, lemper en lontongrijst heen. De rest kan ik hier wel kopen. Als iemand weet hoe je het kan voorkomen dan hoor ik het graag. Maar ik heb al een keer hier bij de Billa rijst gekocht die ik ook nog eens gelijk nodig had en daar trippelden ze ook gezellig in. Je maakt eigenlijk geen verpakkingen open als je het niet direct nodig hebt.
Dus dat was een extra grote klus en ongepland. Eten op de grilplaat buiten, lekker een berg zelf gesneden grilgroente met lekker veel verse knoflook, hamburger en cevapcici. Wat geroosterd brood erbij klaar was ik.
Jan was al het hout wat er nog naast het huis lag voor Ingrid aan het zagen daar was hij lang mee bezig en hij heeft de toren aan het bed van Theresa vast gezet. Ook zijn ochtend om.
Omdat ik morgen rijst nodig heb en ook nog wat grote zware dingen moest hebben met Jan samen naar Schladming, boodschappen gedaan en toen reden we langs Arzbacher en ik dacht laat ik Jannick in een berichtje vragen hoe laat hij naar huis gaat want dan hoef ik mezelf niet bezig te houden in Schladming tot Jan weer klaar is met werken. Ik krijg een berichtje dat het nog kwartiertje was dus ik vraag of ik mee kan rijden . Op dat moment rijden we om de hoek bij het RK en ik zie Jannicks auto en ik stuur hem dat ik om de hoek ben en we troffen ons dus daar al. Hij moest even wat doen en was al klaar dus samen naar huis. Was hij ook zo lief om even langs de MEZ te rijden zodat ik de post op de bus kon doen en een waterontharder voor mijn koffie automaat kon halen en ik helemaal tevreden alles op mijn lijstje gedaan.
Dus nu net het ontkalkingsprogramma gestart dan kan straks het bruhteil schoongemaakt worden en de nieuwe waterontharderspatroon erin.Dit soort dingen doe ik elke 3 maanden kan ik het niet vergeten.
Als Jan thuiskomt is het weekend een lekker Fladenbrot gebakken, kaasjes erbij en een glaasje wijn.