Bonifacius en een lange dag Salzburg

Oostenrijk, Schladming

Bonifatius von Tarsus – 14. Mai
Überlieferungen nach wurde Bonifatius in Rom geboren und starb wohl um 306 in der heutigen Türkei. Angeblich war er anfangs kein Christ, sollte aber christliche Reliquien aus Tarsus in der heutigen Türkei nach Rom überbringen. Dort erlebte er mit, wie Christen verfolgt werden und ließ sich aus Empathie ebenfalls taufen. Er stand zu seinem Glauben und wurde schließlich dafür durch siedendes Pech hingerichtet. Nach seinem Tod wurde sein Leichnam nach Rom zurückgebracht. Sein Name bedeutet so viel wie „der gutes Geschick verheißende“. Auf Darstellungen sieht man ihn meist als Jüngling oder Greis, der in siedendem Pech gemartert wird.

Vanmorgen om 6.15 wakker en een goede nacht gehad, ik sliep gisteravond al vroeg. Tot 7 wat tv en dan eruit. Het ziet er troosteloos uit buiten en regenachtig. Mag de pret niet drukken genoeg te doen. Als we beide klaar zijn met opstaan en ontbijten dan gaan we op weg naar Schladming en vandaar toch door naar Salzburg.
We waren eerst tanken , wouw voor 95 ct de liter. Dan naar Schladming en ja ik heb de stofzuiger bemachtigd. Dan doorgereden naar Salzburg en eerst naar Ikea. Ik had verwacht dat je misschien wel bij de afhaal wat te eten of drinken zoz kunnen krijgen maar niks echt nergens ook in het Europark niet. We hadden verschlllende salontafels bekeken en het wordt toch die we als eerste hadden gezien.
Nog verschillende kleine bijzettafeltjes en zo bekeken en nog niet helemaal eens of het wat is of wordt Voor Ingrid wat gekocht met de Talers , Ik vind dat ik het goed gedaan heb . Een houten treinset en een boek gratis. Dan een rondje en nog een rondje Europark. Dan bij de Spar wat broodjes binnen gehaald want er was daar ook iets buiten maar daar stonden er 50 in de rij te wachten tot ze aan de beurt waren. Gelijk wat flesjes water meegenomen en samen met Jan op een bankje gegeten. Dan toch maar gaan rijden naar de reperatiewinkel en daar aangekomen een grote teleurstelling nee ze waren niet aan mijn apparaat toegekomen en nee dat ging niet lukken en ik was nogal boos en uiteindelijk zouden ze bellen als hij toch klaar was . Het was 2 uur en wat moet je dan gaan doen`Het zou nog minimaal 2 uur gaan duren. Dus naar het Outletcentrum. Een rondje boven aan de ene kant een rondje boven aan de andere kant dan een rondje zig zah beneden en na elk rondje even zitten. Werkelijk niets gezien wat de moeite waard was en zeker niet voor die prijzen . We waren terug bij de auto en ik had nog een bon van de Pagro van 30 Euro omdat ze een keer geen geld terug wilde geven. Dus even daar gekeken. Zie ik bonnen van Ikea hangen van 40 Euro dus met 10 Euro erbij de bon geruild voor een Ikea tegoed. Dat is alvast 40 Euro voor mijn tafeltje.
We waren net aan het overleggen in de auto wat te doen en ja dan werd ik toch gebeld dat het klaar was. Dus snel opgehaald en naar huis gereden. Grappig dat het de hele dag zeer zwaar bewolkt was aan de Salzburg kant en het duidelijker beter weer aan onze kant was. Maar koud was het niet. Half zes thuis aangekomen en dood op de stoel neergevallen met een kop koffie. Want ja dat kon weer. Dan heb ik de stofzuiger uitgepakt en in elkaar gezet. Jan de auto gestofzuigd . Ik de papieren voor morgen klaar gemaakt, reservesleutel erbij .
Dan wat te eten gemaakt en het mocht wel wat warms zijn dus een bamihapje en een nasihap gemaakt
Nu wat tv kijken . Morgen weer een dag hopelijk niet zo lange als vandaag want een dag slenteren verschrikkelijk.