Herfstachtige dag

Was vroeg wakker en ben maar opgestaan en een beetje werken aan de fotoboeken. Leuk dat ze de fotos terug geplaatst hebben maar ik moet alles nalopen om de fotos goed te draaien. Ik geloof dat ze ondertussen goed erop staan.
Zo maar eens ontbijten.

In de morgen zeer somber maar in de middag knapte het iets op maar niet zo lekker zonnig als gisteren. Jan heeft de vogelhuisjes weer opgehangen.
Langzaam aan treedt de herfst binnen. De balkontuinstoelen zijn naar de zolder, de ligstoelen voor de tuin ook. Mijn houten tafel ging niet door het luik dus die staat nu opgevouwen op het voorbalkon tussen de vriezer en de wand , staat daar ook helemaal droog,
Heerlijk gegeten Schweinsbraten, gebakken aardappeltjes en zuurkool. Morgen snel klaar met eten maken want ik heb genoeg Braten en zuurkool over, dus ik denk dan maar Semmelnknödel erbij.

Ondertussen langzaam aan de voorbereidingen gaan treffen voor onze reis naar Nederland. We gaan er maar vanuit dat het haalbaar wordt.
Jan heeft vandaag nog een dag extra aangevraagd want de maandag na zijn vakantie is hij ook vrij omdat het nationale feestdag is en nu heeft hij de dinsdag ook vrij gevraagd. We hebben nogal wat zaken te regelen en dat kan alleen op doordeweekse dagen en we willen ook nog wat gezellige dngen kunnen doen. Net bij Ingrid en Jannick langs gegaan om het een en ander te overleggen en Jannick moet dan die dagen extra vrij nemen want bij Ingrid is het chaos op haar werk en daar liggen de nerven bloot. Ze heeft nog niet eens een Oktober rooster. Het gaat even niet anders , we zijn altijd beschikbaar maar dan even niet.
Net de papieren ingevuld en geprint voor onze nieuwe paspoorten. Dat is het eerste wat nu klaar ligt. We willen op zaterdag 17.Oktober vertrekken en dan zien hoe het een en ander verloopt, uiterlijk dus dinsdag de 27e thuis zijn. Jan wordt ook een dagje ouder en we willen geen stress met het rijden hebben.
Ingrid was vanmorgen naar de arts, voor controle. Jannick kwam in de middag thuis met zijn camper ingepakt. Hij vertrekt morgenochtend om 5 uur richting Parma voor de eerste beurs van het seizoen en komt dan op zijn vroegst maandag de 21. September weer terug. Het is altijd jammer want hij mist elk jaar de verjaardag van Theresa. Maar ze hebben nu nog een paar uurtjes samen.
Jan is naar het werk en Theresa kwam even bij mij zodat Ingrid en Jannick wat inkopen konden doen. Ik heb een linkshandig schaartje gekocht en ik heb een plastik potje gevuld met papiermache lijm die ik gemaakt heb.
Eerst ging ze een bakje vol knippen dan ging ze plakken. Dan zei ze ik ga papiermache maken, ze doopte het kwastje in de lijm , pikte met het kwastje papier op en deed het op het papierblad. Ze kijkt altijd naar een Disney knutselprogramma (Art Attack) en ja zo doet hij dat. Daarna nog even Sesamstraat en Klokhuis op BVN en daar waren Mama en Papa alweer.
Zaterdag en zondag moet Ingrid werken, Jannick is weg naar Parma dus we kunnen 2 dagen knippen en plakken. Ik heb haar plastik buitentafel hier gezet , als ze er niet is kan hij op het balkon staan. Kan ik makkelijk schoonmaken en ze kan lekker haar gang gaan.

Ik heb weer allemaal familiekiekjes verzameld.