Opnieuw warm en zonnig

Oostenrijk, Kleinsölk

31 mei
Opnieuw een mooie warme zonnige dag, af en toe kwam er een donkere wolk over, in OÖ regent het met donder en bliksem. Vanmorgen genoten op het balkon bij een temperatuurtje van 25 graden.
In de middag met Jan mee naar Stainach en daar was het dik boven de 30 graden, heet in de zon. Jannick had me een tip gegeven voor een winkel waar je heel goedkoop boodschappen kan doen. Gevonden en ja het is heel erg goedkoop. Het is van de Landmarkt en je kan dus allerlei levensmiddelen soms met een normaal etiket soms met alleen een plakker waarop staat wat er in zit.
Gewoon normale houdbaarheids datums, wel bv van actie die niet meer gelden. Ik had een hele kar vol voor 29 euro. Daarbij had ik 2 kg diepvries Wiener snitzels en 2 kg diepvries cordon blue.
Luxe ja natuurlijk toetjes, en optimel duo toetjes, allerlei soorten potten met pastasaus bv 3 stuks 1,46 dat is billig. Het is een winkel die je moet weten en typisch bij de bevolking bekend is. Maar ook Ennstal kaas (de winkel is naast de fabriek) ik heb bv een tray met zomer fruit coctails zonder alcohol voor 1,60 12 stuks. Blikken met thaise soepen als je een tray van 6 neemt betaal je er 4 en ze kosten maar 45 ct. Ga er vaker inkopen doen!

Dan met Jan mee naar Schladming, ik moest recepten halen bij de genecoloog, soms duurt het zo lang dat ik al tegen Jan had gezegd dat als ze niet klaar waren als ik van de huisarts kwam , hij ze morgen moet halen. Ik was alvast langs de apotheek gegaan in Gröbming dat ze mijn Zoladex bestellen dan is het er morgen. Omdat ik het elke maand heb is het geen probleem dan bestellen ze het alvast zonder recept. Dus recepten bij de genecoloog aangevraagd dan naar de overzijde naar de huisarts voor mijn tekenprik en overleg. Ze heeft me een verwijzing meegeven voor Salzburg want het lukt me maar niet om afspraken te krijgen. Schladming doet geen controle onderzoeken of controle ct. Dus ik moet in Salzburg , ik had al 3 maanden terug gemoeten. Nu ik flink ziek geweest ben heeft mijn huisarts gezegd je gaat met deze verwijzing naar Salzburg en zegt dan hier ben ik ik krijg geen afspraak wordt niet terug gebeld dus ik ben nu maar gewoon gekomen.

Daarna terug naar de genecoloog om te kijken of mijn recepten klaar zijn en zo waar.
Dan met Jan weer terug naar huis. Ik heb wel gelijk 2 recepten afgedwongen want de volgend ben ik in Nederland. Ook mijn andere medicijnen gelijk weer gevraagd krijg ik maar voor 50 dagen maximaal mee. Waar verdienen de artsen aan,een consult, het uitschrijven van de recepten en het prikken. Dus hij is erg gebaat bij elke maand ipv 1x per 3 maanden, voor mij is het een behoorlijke belasting , je kan alleen met je verzekeringskaart ter plekke medicijnen aanvragen dus je kan niet bellen of ze een recept klaar leggen. Moet je gaan zitten wachten tot de genecoloog het ondertekend. En voor het prikken ondanks afspraak zat ik er soms uren. Die heb ik niet meer. Jannick steekt mijn implantaten nog steeds voor me en dat naar totale tevredenheid. Een luxe hoor komt hij voor hij de deur uitgaat `s ochtends en prikt me dan gelijk als ik nog in bed ben. Maakt niet uit waar we zijn .Moet alleen nog uitrekenen hoe het met mijn vakantie in augustus uitkomt anders heb ik nog een probleempje.

Familie de Wit, we zien jullie bij het NK maar komen deze keer niet logeren.
Hoe lopen de examens of zijn ze gegaan van Tosca??