De dag begon met een wandeling

Vanmorgen wakker voor de wekker en dan om 7 opgestaan. We moesten beide bloedprikken dus een vroege wandeling. Het was zeer nevelig en alles was wit van de vorst en het was nog onder de 0 graden.
We waren gelijk aan de beurt en het was dit keer de jonge huisarts Paul. Een aardige jongen die altijd in een keer goed prikt.
Dan weer op de terug weg en we besloten rechtdoor te lopen zodat we even bij de Unimarkt broodjes en cacao konden meenemen. Ondertussen kwam heel snel de zon door en was het eigenlijk frisjes maar lekker buiten. Ik heb de grote ronde gered maar was kapot. Ik word nog steeds kort ademig maar het lopen met mijn voet ging goed.
Thuisgekomen eerst koffie en ontbijt maken en om kwart over 9 zaten we beide met een broodje brie en een kop koffie. Hadden we wel verdiend dacht ik zo.
Ik moest wel lachen want Theresa stond bij hen al op de uitkijk , ze bleef zwaaien. Maar ze mag denk ik nog niet naar boven ik denk dat ze moet videochatten met school.

Vandaag weer een stukje Museum van Gröbming, het is vlak bij ons en ik heb wel eens een foto van de Kapel op de Site gezet.
Aus der Geschichte Kapellen, Kreuze und Marterln von Gröbming.
Die Schörkmaier-Kapelle, Ihre Entstehung ist nicht mehr bekannt, "man weiß sie immer schon" und sie wird auch schon immer vom Hause Schörkmaier betreut.

Ingrid kwam met de kinderen koffie drinken en we moeten echt zo lachen om Sabrina. De Sinterklaas in haar schoen had ze zo naar binnen gewerkt en toen was ze naar de sintkist gegaan en ze wilde de mantel en de mijter en zo hebben. Die deed ik haar aan maar ze bleef staan en op de kist wijzen , bleek dat ze ook de staf wilde hebben. Dus ze weet na de intocht precies wat ze moet hebben en hoe hij eruit ziet. Voor de mijter wijst ze dan op haar hoofd. Dan wilde ze de Dvd van Kikakaninchen kijken en toen ze van Ingrid weer mee moest naar beneden dikke tranen. Theresa kent niet alle sintliedjes uit haar hoofd . Ze pakt nu haar telefoon zoekt een liedje met muziek en ondertiteling op en zingt het zo bij hun eigen schoorsteen van karton. Moderne input in het hele gebeuren.
Het is inderdaad weer super zonnig geworden en een strak blauwe lucht. Maar er komt echt weer sneeuw aan en dit keer tot op 600m en er wordt 30 cm verwacht. En in de nacht minus 5/6 graden.
We hebben eenvoudig gegeten Jan had een kokoswortelsoepje en een broodje met gebakken ei. Ik heb genoeg aan een broodje met een gebakken ei. Een rustige middag doorgebracht, vuil bijeen gezocht en een poosje met Jannick getelefoneerd. We hebben allemaal niet veel meer te doen dan thuis zitten. Nu 5 uur en Theresa is boven gekomen en is met haar telefoon bezig. Gaat ze straks nog mee zingen.
Gelukkig zat de ORF kaart vandaag bij de Post en bij ons deed hij het gelijk , het kan nl tot 3 uur duren en al die tijd kan je geen tv kijken. Dus we kunnen weer 5 jaar kijken.
Annemarieke ik las net dat je de dvd hebt opgestuurd alvast heel erg bedankt en ik laat weten als de dvd is aangekomen.
Een ijverige Jannick , bezig met kerstcadeau kinderen. Een houder voor de Toni´s voor aan de wand-