Dag 2

Kroatië, Baška

Vanmorgen stom verbaasd pas om half 9 wakker en Theresa zat met samen geknepen billen want ze moest naar de toilet en ze mag niet alleen. Zeg ik haar maar je mag ons toch wakker maken , ze wilde ons niet wakker maken. Het was al gelijk warm maar geen zon. We moesten erst boodschappen doen en in Krk zitten wat grotere supermarkten en ook de Lidl. Dus daar heen gereden weer met ergernis want Jan heeft echt moeite met het aanpassen aan de snelheden. Het is ergerlijk maar 20 is geen 40.
Inkopen gedaan , een ijsje gegeten samen met Theresa heb ik een nieuw badpak gekocht zo.n 2 delige . Ik kon kiezen uit een zwart met hel blauw of knalrose met frutsels aan de bovenkant en volgens Theresa moest het echt die rose zijn dus die heb ik gekocht. Op de terugweg zagen we een bordje dat er een toeristenbureau was. Dus even gestopt en ik ben gaan kijken. Behalve een super vriendelijke manier die op zijn manier ook heel behulpzaam was niet heel veel info. Wel wat plattegronden en zo gekregen van hem met wat uitleg. Thuis gekomen wat gegeten van de lekkere plaatselijke gevulde bladerdeeg dingen met vlee en andere met kaas en best lekker. Dan naar het strand gewandeld en het was echt warm maar we zagen ook heel slecht weer hangen toen dat na een uurtje dichter bij dreigde te komen zijn we terug gegaan . Kwamen langs het kleine supermarktje die nu open was en even naar binnen gelopen en ja ja ja ze hadden daar de speciale gasfles die wij voor onze kleine bbq gebruiken. Theresa wilde ook graag in het hotel gaan zwemmen dus spukken gepakt en daarheen gelopen. De buitenbaden vonden we erg koud (Theresa was wel in de zee geweest) maar binnen wel aangenaam niet heel warm maar ook niet heel koud. Ze had groot plezier met duiken en de staven onderwater te zoeken. In het begin kwam ze zonder boven en later kwam ze zelfs met 2 stuks tegelijkertijd naar boven. Dan werd het heel donker en snel omgekleed om terug te gaan. Zie ik met föhnen van haar haar dat een oorbel wegspringt. Ik zeg het Theresa en de steker had ze maar de rest weg. Dus zoeken en zoeken en uiteindelijk heb ik het gevonden. Maar ja kippige Oma kan het niet in haar oor steken dus moest Opa met 2 brillen eraan te pas komen. Ondertussen regen maar niet zo hard dus snel gelopen en bij de tent was het weer droog. Dat was alles wat wij van het slechte weer mee kregen. Dan ben ik avondeten gaan maken, Theresa kon uit het vlees kiezen wat ik had meegenomen en het werden karbonades, salade en friet uit de airfreyer.En ze mocht nog een toetje iets met van die chocoballetjes die je dan in het andere bakje erbij doet en dat was vanille yoghurt. Ze heeft echt goed gegeten- Ondertussen kwamen onze buren aan. 2 Duitse dames even wat over en weer geplaudert. Wij nog tot 8 uur buiten gezeten en Theresa ging een filmpje in bed kijken. Nu regent het wat. Koud is het niet.

geniet ervan, ook van de omgeving, hoop dat jullie veel mooi en zonnig weer krijgen.XXX