Druk dagje warm en klam

Oostenrijk, Bruck an der Mur

Als je de verslagen wilt bekijken is de indeling van 1 januari tot 31 december van een jaar. Als je maanden ertussen ziet staan zijn dat delen eruit waar een album van wordt gemaakt.

De familie van beneden is weer gezond gisteren eind van de middag thuis gekomen. De kinderen met vermoeide bekkies dus die kregen gelijk douche en bed daarna.

Ik heb eindelijk de grote doos helemaal vol en verpakt en ook al gefrankeerd dus die kan Jan afgeven bij de DHL. Dus Bianca er komt een groot pakket aan en ik heb je mail gestuurd. Veel plezier met zijn allen ermee. Dat was heel veel werk .

Vanmorgen werd ik wakker van Jan nog een beetje doezelen maar na een kwartier liep de wekker af. Om 8 uur vertrokken we Ingrid met de kinderen en ikke naar Bruck ad Mur. Theresa moest daar naar de ogenarts en ik mee voor Sabrina. Het is 1 1/2 uur rijden minstens en dat ook weer terug. Gelukkig ging het redelijk snel allemaal en konden we weer op huis aan. Ingrid wilde nog bij de Leiner kijken maar het was gewoon 4 verdiepingen leeg. Nog even bij de Action daar maar als je Asten gewend bent is het daar maar weinig aan. Maar kon toch nog wat kleine dingen meenemen. In Liezen zijn we bij de Lidl gestopt want ik had gisteren van Pascal een foto eb bericht gekregen dat er bij de Lidl kaassouflees waren. Dus wij vandaag daar kijken en na lang zoeken vonden we een rijtje van 10 stuks , ik had er 6 gepakt en Ingrid zei oh die neem ik ook mee en nam de andere 4 verpakkingen mee. Dan doorgereden naar huis en het was wel 2 uur ondertussen. Jan was niet thuis die bleek naar Andre om te maaien. Dus hem gevraagd of hij al snel thuis kwam en heb dan kaassouflees gebakken. Even uitpuffen want Theresa heeft straks zwemles en heeft gevraagd ga je ook mee Oma?. Vraagt Ingrid later ga je vanmiddag mee? en gelijk Theresa nou Mama dat heb ik al lang gevraagd.
Haar oog gaat vooruit maar ik betwijfel of het door het plakken komt , ze heeft tenslotte nu ook na 5 jaar een goed glas in haar bril.
tegen vieren gingen we weer Jannick was ook al thuis en ging ook mee . In Schladming ging Jannick met Sabrina op pad oa Nynke in haar snoepwinkel bezoeken. Wij gingen met Theresa mee en we vroegen kunnen we hier ergens zitten en kijken en ja in het restaurant . Maar daar aaangekomen was het verboden die ruimte te betreden dus Ingrid gezegd dat we wilden kijken en dan mocht het toch. Ook nog een paar andere moeders gingen mee en allen bestelden we een koffie. Dus we zaten
er niet voor niets. Theresa deed het eigenlijk heel goed en ze zwom zelfs met complete slag het kleine stukje heen en weer wat ze moesten doen. Ingrid had een papier gekregen waar op staat dat ze niet garanderen dat een kind kan zwemmen na de cursus maar dat ze een kind leren dat het niet verdrinkt. Ze hoeven geen goede slag te hebben maar mogen bij de schoolslag hun voeten als bij crawl bewegen. Mijn broek zakt af van hoe ze hier leren zwemmen. Ik snap nu waarom er hier zo veel kinderen verdrinken en de ouders zeggen allemaal mijn kind kan zwemmen. Dan na afloop horen ze of ze volgende week op de zwemcursus mogen dus wij dachten Theresa deed het prima maar nee die mag niet gevraagd waarom en dan krijgen we als antwoord ze weten niet of ze de hele baan kan zwemmen. Dan had je het haar moeten laten doen dan weet je het. Maar nee omdat ze klein is wordt ze weer alls klein bij de angstige bange kinderen ingedeeld die nog niets kunnen en er waren er die moesten huilen. Ik heb Ingrid gezegd dat we morgen kijken en als het weer geen zwemmen is dan stoppen we ermee. Ze kan bijna de helft van het zwembad onder water na duiken zwemmen en ook de schoolslag met handen en voeten maar heeft wat moeite met langere afstanden boven te blijven maar ze kan meer dan de meeste die volgend eweek op de cursus mogen komen.
Dan weer naar huis en Jannick kwam ons weer ophalen en Sabrina had het ook naar haar zin gehad.
Het was een akelig vies warme dag en het was 32 graden op het balkon zonder de zon. Door het vochtige weer zo klam ook.
Nou morgenmiddag mogen we weer.