Een beetje sip

Oostenrijk, Kleinsölk

Vrijdag 11 maart
Gisteravond voor het eerst sinds lang met zijn allen op skype gesproken. helaas was het voor ons erg teleurstellend. want het gaat niet door dat ze allemaal naar ons komen in de vakantie. ik kon er niet van slapen.
Het voorstel dat wij dan naar Nederland komen voor een weekend is voor ons niet echt een optie. Het zou ons huwelijksfeest worden en wij hadden hier onderdak voor allemaal geregeld. Eigenlijk vieren we ons jubileum in oktober maar dan is er hier niet veel te doen en het risico dat er al weer sneeuw is te groot. In de winter is het niet mogelijk om zo`groot huis betaalbaar te huren en zijn de kosten voor die met de auto komen hoog omdat ze verplicht winterbanden moeten hebben. Wij kunnen in Nederland niet die dingen doen die we gepland hadden, een tractorsafari zie ik ons in Nederland nog niet doen.
Jannick kan alleen in de zomer wat werken en dat moet hij wel om zijn auto te kunnen rijden en zelfstandig te kunnen wonen. In Oktober begint hij aan zijn winterseizoen en is de trainingsintensiviteit alweer hoog. Afgezien dat hij naar school moet en zijn herfstvakantieweekje de gletsjerweek is. Zonder Jannick ga ik niet.
Wij zijn rondom 3 juli in Nederland voor het NK op papendal maar dan zijn er alweer op vakantie. Ik hoop dat ze ooit allemaal een keertje kunnen komen, ik weet alleen niet of ik dan het grote huis nog kan huren want ze zijn bezig met veel dingen te veranderen en als het weer helemaal in de verhuur zit wordt het veel te duur.

Jan gaat zo weer naar zijn werk en Jannick is daar al die moet om 8 uur in Ramsau al beginnen omdat er in Ramsau de Europese jeugdkampioenschappen zijn. Dan moeten zij al vroeg de laserbiatlon doen anders niet meer mogelijk. Jannick is gisteren heel even thuis geweest om mijn implantaat bij mij te prikken. Hij kan dat echt goed weer zonder blauwe plek of pijn gezet. Scheelt mij een hele dag want ik moet er normaal voor naar Schladming naar de genecoloog en daar zit je uren. Speling heb ik nooit want het moet elke 28e dag.
Vanmiddag heeft Jannick weer tentamens.

Het is wat bewolkt maar ik zie ook af en toe de zon , ze geven voor de komende dagen weer Föhn op dus heel warm weer. Denk dat we dan maar weer wat beweging in de buitenlucht nemen. Er valt voor ons hier nog zo veel te ontdekken. Het ontwaken van de natuur is geweldig en als je boven op de bergen bent is het gevoel van vrijheid geweldig. Ik krijg daar nooit genoeg van.
Vandaag hoorde ik leuke uitdrukkingen
Kurve kratzen dat is er vandoor gaan, vroeger namen de koetsen de bocht te kort en dan beschadigden ze de huismuur, omdat ze de schade niet wilde betalen gingen ze er dan vandoor. Dus als iemand er van door gaat zeggen ze dat.
En net als in Nederland zeggen ze hier ook Die Daumen drucken, komt van de Germanen, de duimen waren geluksymbolen en hoe harder je drukte hoe meer geluk.
Schwartz sehn, zwart zien is in ieder geval niet goed , de mensen dachten vroeger dat je je dus letterlijk dood kon ergeren. Het zwart zien komt van de pest.

Ongelooflijk die aardbeving in Japan, er werd 8.8 op de schaal van Richter aangegeven maar is ondertussen al opgeschaald naar 8.9. Het was zelfs in Europa te voelen. Dan de sunami erna eerst met 4 meter hoge golven en nu met 10 meter hoge golven. Japan is gebouwd op aardbevingen maar deze is zelfs voor daar te. Er is ooit gezegd dat 2012 de aarde ondergaat en met de katastrofes van de laatste tijd die steeds heviger worden ga ik er bijna in geloven. De aarde is er nog niet tot rust gekomen en wat gaat er nog komen.Voorafgaande aan deze beving al een aardbeving in China.

Ook fijn nieuws van de familie Buis, wat heerlijk dat jullie nog even naar D Alp Huez gaan . Geniet van en met elkaar zo lang het nog kan. Ik kan me voorstellen dat Jan erna toe kijkt om nog eenmaal naar die plek te gaan. Geluk zit hem niet in grote dingen. Je weet pas wat je hebt als je het kwijt raakt. Ik hoop dat het allemaal nog te doen is voor Jan en hem die tijd gegund is ,maar de wil is sterk.

Mensen ik wil even de aandacht vragen voor dit linkje. Het zou fijn zijn als ze hun doel bereiken en plaats dit linkje dan ook op eigen sites of wat dan ook.