Gemeinde Duell

Oostenrijk, Gröbming, Stoderstraße 801

Vanmorgen op tijd wakker en ook maar opgestaan. Na het ontbijt de rugtassen ingepakt en dan zijn Jan en ik de startnummers gaan ophalen. We kregen voor ons allemaal een tasje gevuld met van alles en nog wat. Er zaten alcohol vrije Radler in maar ook Gasteiner Wasser met citroen. Ver der nog een proteine drankje, klein flesje shampoo , een Stirnband , armbandjes , startnummer en reclame. Alles thuis gebracht en we hadden nog een half uurtje voor we naar de start gingen. Eerst was de start voor de Stodertrailrun . Kwam daar Dorien Vermeulen met ik geloof Marit tegen want Mika aan de start ik weet nooit wie wie is. Ook Manuel Gamsjager was aan de start en die had ik van te voren ook even gesproken. Ingrid vroeg me wie dat allemaal waren en ja we knnen praktisch iedereen uit de sportieve tijd van Jannick en uit de tijd dan ze beide nog aan loopjes deden. We hebben groot respect voor Ingrid die met de kinderwagen met Sabrine erin liep want we begonnen gelijk al met een hele sterke aansteig , dan was het helemaal trail tot aan Oberlengdorf met af en toe flinke aansteig en een hele sterke afdaling met modder boomwortels en stenen. In Lengdorf werden we beloond met Bauernkrapfen met Sauerkraut en Steierkas, er waren verschillende gekoelde drankjes maar ook koffie en thee. Mueslirepen en tafels en banken om te zitten. Daar troffen we elkaar weer en vanaf daar met zijn allen richting Gröbming gelopen dat was goed te doen geasfalteerd. Ik heb een heel stuk met een dame uit Weyer gelopen samen met Theresa. Die kon nog steeds hardlopen en sprintjes trekken. We werden binnen gehaald aan de finisch alsof we grote sporters waren geweldig . Daar kregen we ook te horen dat we 12 km gelopen hadden. Er was een heel feestterrein en in de grote tent konden we eten er was Pasta of Kaiserschmarren, we gingen voor de Kaiserschmarren met de overheerlijke compote van ik denk pruimen. Ja er werd goed voor de deelnemers gezorgd. Nog een alcohol vrije Radler van Gösser erbij , die vind ik heerlijk dorstlessend. Dan ben ik met Theresa even naar de Stefflbäck gelopen om een ijsje te kopen. Jan en ik zijn naar huis gelopen want ik kreeg het fris. Het mooie weer veranderd snel naar geen weer. Ik ben ook trots op Jan al zat hij er halfweg wat doorheen. Hij heeft het toch maar afgemaakt en zeker niet bij de laatsten gefinischt maar redelijk vooraan.
Jannick heeft vandaag scholing van het RK , hij heeft er 4 verplicht per jaar.Er waren een 470 deelnemers aan das Gemeinde Duell Theresa kwam als 123e binnen en 124, Jan Ingrid en Sabrina waren de nummers 151, 152 en 153 dus we hebben het redelijk snel afgelegd ondanks de etenspauze. En Mika is dus 2e op de 17 km trailrun naar de Freienstein en Gamsi 5e. We hadden een schitterende dag met goede verzorging en het weer mogen we niet over klagen. Het enige wat ik te klagen heb is de is de spierpijn die ik nu al voel in mijn bilspieren. Nog geen idee wie er gewonnen heeft Mittenberg of Gröbming.
Heel Oostenrijk zit aan de buis gekluisterd. Strache is na een schandaal afgetreden maar het is nog niet duidelijk wat er verder gaat gebeuren of er nieuwe verkiezingen komen. Ik ben geen Strache fan en zeker niet voor zijn partij maar men hoort veel over dataschutz maar daar is bij dit niet veel van te merken. Strache was bezopen voelde zich veilig in zijn beschermde omgeving en het is stiekum opgenomen en in scene gezet om hem te schaden . Daarbij komt dat de opnames nu naar buiten komen en het van 2 jaar terug is. Het was dom en stom maar de manier waarop is ook bedenkelijk.