12e vakantiedag

Italië, Eraclea Mare

Woensdag 7 september

Christine ik moet je nog feliciteren met je verjaardag, hoop dat je een fijne dag gisteren had.

Nog steeds erg warm weer, 27 graden in de schaduw, soms is het bewolkt en soms strak blauwe lucht. Nadat we vanmorgen eerst een poos lekker gezeten hebben zijn we gaan fietsen. Je kan niets op de kaart vinden dus je moet zelf veel uitzoeken. We reden door het bos langs het strand van Eraclea Mare en zagen mensen in de verte fietsen, wij ook die kant op en er stond verboden voor alle verkeer, dus wij met onze fietsen door de hekjes en we reden heerlijk achter de agrarische gebieden tot aan een kanaal, dan een stuk langs het kanaal en we kwamen ergens uit waar we of nog verder konden of langs de drukke weg terug. We besloten om dan maar het hobbelpad terug te nemen soms alleen een smal greppeltje waar je net met de fiets overheen kan. We waren allebei nogal zwart toen we terug kwamen. Op de terugweg kwamen we een soort vvv tegen daar wat dingen gehaald en ze hadden iets op kaartjes maar het blijft zeer provisorisch. Maar het was heerlijk om te fietsen.

In de middag even met Jannick gesproken , hij is ontslagen omdat hij regelmatig niet op zijn werk verschenen is!! Gemeen dat soort praktijken want hij heeft vaak gebeld en is vaak voorbij gegaan. Morgen heeft hij een afspraak bij het AMS. En uiteraard nog steeds geen geld.

Hij vertelde ook dat de jongen die ze nog steeds zoeken, een broer van een vriendin van hem is. Het is echt verschrikkelijk ze zoeken hem al langer dan 2 weken, de politie gaat er nu vanuit dat hij ten prooi is gevallen aan de nieuwe trend “ je wordt ontvoerd en dan worden je organen eruit gehaald” ik vind het zo erg. Hij was op het land van zijn ouders aan het werk, al zijn spullen zijn terug gevonden maar niets van hem. Het schijnt nogal vaak voor te komen, ik vind het zo akelig idee, het is al erg als iemand zo jong om het leven komt maar dat er waarschijnlijk niets meer van hem terug gevonden wordt daar kots ik helemaal van. Ik heb Jannick ook al op het hart gedrukt om voorzichtig te zijn. Dit is een gevolg van de vrije grenzen!!

Vanavond naar de braderie in Eratrea Mare geweest. Het was nog een aardige kramenrij. En ik heb er dropjes gekocht, niet goedkoop met 300 gr voor 5 euro maar wel erg lekker. In ieder geval erg gezellig. Dan rondom 22 uur nog een pilsje en wat gorgonzola gegeten. Het is nog steeds 24 graden.