opnieuw een vrij warme dag

Mittwoch 5.Juli
De wekker liep om 7 uur af en ik sliep nog, dat is een unicum. Theresa werd ook wakker van de wekker en we hadden allemaal goed geslapen. Theresa mocht ontbijt in bed eten en dan kon ze nog wat kinder tv kijken. Maar dan toch echt wassen aankleden en tanden poetsen. Even haar tasje benden gehaald die Ingrid gevuld had en op weg. Het was op het balkon in de schaduw 15 graden dus ik had een jasje aan. Maar op de terug weg echt mijn jasje uit gedaan zo warm was het in de zon. Het is erg gezellig met zo´n kletskous onderweg . Ze loopt dan tussen ons in. Ze had haar tasje op haar rug en de zak met gespaarde doppen in haar hand. Want ze wilde alles zelf dragen. Dan komt ze in haar klas, groet de juffen met een handje , geeft de doppen af en die zien we niet meer terug.
Dan thuis eerst een koffie en dan douchen. Dat doen we beiden nadat we haar weggebracht hebben. Dan hebben we ook geen haast.
Het werd een 30 graden en in de middag wel heel veel bewolking.
Ingrid kwam nog even met Sabrina want Jan moest het grote zwembad van de zolder halen en gelijk wat babyspeelgoed voor bij ons. Ingrid ging de was halen voor de droger en toen kreeg Sabrina toch een behoorlijke aanval en heel veel nakrampen. Dan moet ze ook erg huilen. Je zou wat willen doen maar je kan gewoon niets doen . Ingrid is haar toen in bed gaan leggen .
Björn had gisteren zijn school musical en langzaam aan gaat de basisschool ten einde voor hem.
Na het douchen het laatste extraklusje wat op het programma stond voor deze week. De kachelruit schoonpoetsen, ziet er weer tip top uit. De was aangezet die kan in de droger als de was van Ingrid klaar is.
Jan had in zijn planning grasmaaien bij Andre dus die is dat nu gaan doen. Belde de buurvrouw Inge om te vragen of Jan het gras zou komen maaien. Ja het is de eerste dag zonder regen en de zon al vroeg want het stond voor afgelopen vrijdag/zaterdag op het programma maar toen was het noodweer. Het wekt wel irritatie op dat ze dan gaat bellen. Maar beter dat ze gaat bellen dan dat Jan komt en het gras is al gemaaid wat vorig jaar steeds gebeurde.En dan niet de kanten die Jan dan later met veel moeite omdat het hoog staat nog mocht meemaaien als hij de volgende keer kwam. Zij maakt schoon bij Andre en Jan heeft afgesproken om het gras te maaien dus de taken zijn duidelijk verdeeld.
Marjanne lief van je dat je dit voor me doet!!!!!! Zal je binnenkort weer eens bellen. Ik denk er meestal aan als het al laat is (niet alleen bij jou).
Zo net de assistente Elisabeth van de huisarts gebeld die heeft even voor me nagekeken wat ik gebruiken moet en ik had het goed onthouden en dus ook goed gedaan. Het is wel gek want ik voel me gelijk vandaag al veel beter.
Voor de restless legs Syndroom moet ik ook nog een afspraak maken met de neuroloog. Ik heb nog eens opgezocht en inderdaad kan suikerziekte het verergeren of doen ontstaan. Ik heb het eigenlijk altijd wel gehad maar niet zo erg als de laatste paar jaar. Er stond ook bij wat je kon doen om minder last te hebben.
Dragen van bedsokken
Warm bad voordat je naar bed gaat.
Masseren van de benen.
Lichaamsbeweging/sport, maar niet laat op de dag.
Vermijden van cafeïne
Gebruik van alcoholhoudende dranken en roken verminderen.
‘s Avonds mentaal actief blijven. Verveling en loomheid voor het naar bed gaan kunnen de RLS verergeren.
Masturberen. Dit verhoogt de dopamine afgifte van de hersenen.
De eerste heb ik echt een bloedhekel aan, de 2e gaat niet meer omdat het bad weg is,de 3e doet Jan voor me, de 4e kan ik niet zeggen dat het beter wordt een beetje lopen doet me goed maar echt sporten maakt het erger. De 5e veel koffie drinken doe ik niet en al helemaal geen cafeine houdende drankjes.Alcohol bijna niet, roken helemaal niet,In de avond mentaal actief blijven is het probleem niet De laatste wist ik niet van dat dat kon helpen dus ik ga voortaan vroeger naar bed.!

Wat mij help is steunkousen die niet strak zitten. Het gaat er alleen om dat je zenuwen ee n einde voelen.