Warm en benauwd

Woensdag
Vanmorgen wakker van een zeer vervelende Fiep. Ik heb zelfs een krabbel op mijn voorhoofd waarna hij wel een dreun kreeg. Ik ben om half 8 opgestaan. Ik heb om 9 uur een afspraak bij de PSN en daarna door naar de sportschool. Dan hoop ik vanmiddag de tassen van de kinderen te kunnen inpakken voor de vakantie. Ze gaan morgen weer naar huis en dan kan ik eventueel nog aan Ingrid vragen wat ik te kort kom.
Dus eerst gesprek voor de ziel en dan sportschool voor het omhulsel. Thuisgekomen eten koken voor de middag en dan met Jan gegeten.
Dan met Theresa haar koffertje ingepakt en ik die van Sabrina. Jan heeft de tassen die ik nodig heb voor alle lakens en handdoeken ook van de zolder gepakt. Dus die kan ik ook inpakken.
Op het laatste moment nog toilettassen en jassen plus schoenen. Dan hoop ik iets meer te weten over welk weer te verwachten.

Donderdag
Om 8 uur wakker en eerst een rondje ontbijt tv gekeken. Dan alle ochtenddingen gedaan.
Het is nevelig en maar 17 graden. Gisteravond ging het een poos flink te keer en er valt dan ook behoorlijk regen.
Na de koffie eerst maar weer eens naar Prenten gereden. Daar hebben we de laatste bedden opgemaakt en de was af gemaakt. Dan alles in de berging geruimd en de laatste vochtige was op een wasrek gehangen in die kamer. Dan op slot gedaan en nog een dweil door het huis en klaar. De gasten kunnen weer komen. Als ze echt door zouden verhuren redden we het niet om daar te wassen. De wasmachine heeft maar 6 kg. Als er 6 gasten zijn die 2 weken blijven dan heb je 6x al het beddengoed, 12 badlakens, 24 handdoeken, 4 gastendoekjes, 12 washandjes en dan nog het keukenspul of wat wij gebruiken om schoon te maken. Maar we zijn klaar dat is het belangrijkste.
Het is helemaal opgeklaard en nu zonnig en vochtig warm. Net alvast afscheid genomen van de kinderen want die worden weer opgehaald door Ingrid.
Mijn eigen was staat ook te draaien en gelukkig hoef ik er niet naast te zitten. De vaatwasser bijna klaar dat zijn dingen die opruimen. Zo nog kijken wat ik voor het middageten heb. Maar ik denk iets met Grazerhauptelsalat en champignons want dat heb ik nog.2 Dan bedacht ik mij dat ik nog 2 kiwi´s had en snel naar beneden gebracht kunnen Theresa en Sabrina nog opeten. Jan hoeft ze niet en ik ben niet echt een liefhebber.
Het eten werd wat anders en samen met Jan gegeten.
Jan ging een stukje fietsen , dat had hij gisteren ook gedaan. Het is sinds heel lang dat hij weer wat doet. Het is niet ver wat hij doet maar dat komt wel weer. Het was snikheet met 33 graden. Nadat hij thuis was gekomen zijn we aan de wandel gegaan naar de apotheek maar eerst naar de brillenzaak om een zonnebril voor op mijn bril te laten maken. Dat duurde een uur dus na de apotheek wilde we koffie drinken. Maar Post is dicht op donderdag, dan maar naar de Steflbäck. Ik vroeg om de ijskaart en het meisje zei die staat op de tafel en ik nee die is er niet. Komt de chef en die snauwt we hebben geen ijs. Dus we zijn weggegaan. Dan bij Cafe Wieser gevraagd en die dame was erg aardig dus wij in de tuin gaan zitten. Een klein paradijsje en we zaten daar alleen. Koffie en ijs het leek net vakantie.
Dan terug naar Wutscher en de bril was klaar. Ik was blij dat ik weer wat kon zien. We zijn dan weer naar huis gelopen.
Ik kan nu de slaap niet vatten , het is zo heet. Ik ga het zo toch maar weer proberen.

Ik heb momenteel nachtdienst is ook niet veel beter om overdag te slapen