en dan gaat het mis

En dan gaat het mis.

Dienstag 30.Juni
hieperdepiep voor Manfred vandaag en dan ook maar alvast voor jou Erna want jij bent morgen aan de buurt,
De dag begon een beetje vroeger en de bagger kwam ook nog eens vroeger. Dat werd hard werken want alles liep ineens zo nauwsluitend aan elkaar dat behalve de zijkant van het huis ook het garage oprit deel maar gelijk doen. Maar omdat Jan voor het eerst in zijn leven gisteren rugpijn kreeg en heel erg pijn in de benen daardoor heeft,past hij op Theresa en doe ik stenen sjouwen en stapelen. Jannick haalt ze eruit. Heel veel werk en we moesten wel doorgaan want het moet ook afgegraven worden en om 3 uur moet dat ook klaar zijn. Dus van 8 tot 13 uur stenen eruit halen en stapelen. Veel meer werk dan we dachten. Ondertussen stenen besteld, komen donderdag. Jannick net nog de Rüttelplatte opgehaald en om 17 uur komt er ook iemand die de bodem voor hem trekt.
Dus alles loopt tot nu toe naadloos.

Helaas is het aan het eind van de dag toch niet helemaal perfect. De kosten worden veel hoger, veel meer nodig en morgen moeten ze verder want vandaag lukt het niet meer. Wanneer de man de grond getrokken heeft moet er nog een laag heel fijn over heen, tja dat wist Jannick niet en dat kan pas morgen gebracht worden want Maier stopt om 17 uur.
Dan kwam de hele oude zeikbuurman die tegenover Amadeus woont met de fiets aan , hij stapte af , liep naar de brug , kwam terug loopt het terrein bij ons op en begint de Baggerfahrer uit te schelden en te beschuldigen dat de brug niet te gebruiken is voor dit soort werkzaamheden. Helaas zei de Baggerfahrer hem dat hij er niets mee te maken heeft en dat hij voor de autos bij de buurman Maier moet zijn. Jannick naar hem toe gegaan maar die man is gewoon altijd onbeschoft , hij heeft zich nog nooit voorgsteld, zegt nooit gedag ook al groeten we hem altijd. Hij is waarschijnlijk ook degenen die over de moddersporen bij de gemeente is gaan klagen . Van de week was er heel veel vrachtverkeer omdat de buren een eindje verder hun terrein aan het asfalteren waren, enige tijd terug kwam bij de buren naast ons een grote tankauto om de pellets te brengen. Maar wij vernielen de brug. En geloof het of niet we zagen hem net naar Maier gaan. We horen het wel. Volgens hem is de brug toelaatbaar tot 5 ton maar er staat geen bord bij en wij wonen hier het korst en de rest woont er vanaf de jaren 60. Hij zeikt over dat bij ons de autos van de oprit komen, hij rijdt nl met een bloedgang van zijn huis naar beneden en we zien hem niet aan komen. Daar heeft Jannick al een aanvaring met hem over gehad en Jannick heeft hem ook gezegd dat er een klein kind hier is en dat hij daar met zijn fietsen ook aan moet denken want hij rijdt je zo van de sokken. Hij zeikt ook over het feit als er een camper voor op de oprit staat en ja die steekt uit maar staat nog steeds op de grond van het Jannick.
Dan doe je iets om de modder en waterproblemen op te lossen is het ook niet goed. Afgezien de problemen zullen er toch wel vanaf de jaren 60 al zijn en wij wonen er pas een jaar en het was de eerste winter en de 2e winter zal het probleem er dus niet meer zijn en dat nadat het er ruim 50 jaar al was.
Jannick is geloof ik nu even aan het eind van zijn Latein, en kan niet veel meer hebben. Hij heeft ongelooflijk hard gewerkt en heel veel werk verzet en dan loopt het zo verkeerd in enen.

3 juli 2015 21:23 | Door: Nellie Het ziet er allemaal prachtig uit Nicolette ,wel een heleboel werk maar, je heb ook eer van je werk met stenen eruit halen en dan word het een prachtige tuin de groetjes maar weer Nellie