op naar het einde van het jaar 2011

Oostenrijk, Kleinsölk

27 december
Zo de kerstdagen hebben we weer gehad op naar oud en nieuw.
Waren rustige dagen , lekker lezen , muziek luisteren en wat op de pc. Jan heeft zich vermaakt met allerlei treinprogrammasdie op tv waren en die hij had opgenomen, lekker gegeten , dus wat wil een mens nog meer.
Vandaag is Jan in Stein/Enns werken bij het Verbund 3 uurtjes per ochtend deze week en volgende week. Vandaag geen politie en de school de komende 2 weken ook niet.
Kijk ik vanochtend naar het weerbericht zeggen ze overal zo en plustemperaturen maar wij zitten nog in dikke mist en -3 misschien komt het later nog boven is het in ieder geval stralend mooi weer en zeer zonnig. Er komt de komende week weer nieuwe sneeuw aan tot vrij laag.
Zit vol smart op de post te wachten in de hoop dat mijn pakketten bezorgd worden. Komt tegenwoordig pas tegen twaalven, het wordt door de tijd steeds later dat de post komt.
Dan hebben wij nog geluk dat we de krant hebben want die wordt ook door de post bezorgd en dan komt hij dus in ieder geval elke dag.

Jan had de postbode op zijn werk getroffen en kwam thuis met mijn verlate kerstcadeau voor hem en mijn naaimachine.Er stond op het naaimachine pakket voor 12 uur bezorgen nou dat had hij nu dus omdat hij Jan op zijn werk trof want anders had hij het niet gered. Was hij ook nog gebeld dat morgen de telefoon bezorgd wordt tussen 10 en 12 (kost wat meer maar dan weet je tenminste wanneer het komt) Dan moeten mijn chocoletters nog steeds komen.

Helaas de nevel is alleen maar dikker geworden en de hoogste temperatuur was -2 vandaag.
Vanmiddag even samen met Jan naar Gröbming, je mist altijd zaken als je ze nodig hebt en niet kan kopen dus nu maar een vleesthermometer en een champignonborstel gekocht. Zoiets als mosterd na de maaltijd.Nog gekeken of ze op de stoffenafdeling ook mijn spoeltjes hadden maar helaas niet de goede maat dus moeten we in Liezen naar de naaimachine handel. Kan ze via internet kopen kosten voor 10 stuks 5,50 en 15 euro bezorgkosten! Dus dan maar even nog wat geduld. Nog een mooie trui voor Jan gekocht (vond hij zelf ook).

Wij moesten in het begin echt wennen aan het feit dat als mensen ergens eten en hun bv vlees niet opeten ze het meekrijgen in aluminiumfolie. We dachten eerst dat ze iets gekocht hadden om mee te nemen . Maar nadat ik een keer mijn super snitzel niet had opgegeten en we bij het wisselgeld het alupakketje kregen weten we dat dus. We moesten er erg om lachen.
Nu zaten we te geinen aan tafel met kerst en kwam het op eten meenemen en toen zei Ingrid omdat het meestal oudere mensen zijn die het niet opeten en meenemen het dus pensionistenfolie heet.
Dat was dus weer lachen.

Mochten jullie mensen weten die nog op wintersport willen , we hebben nog steeds een appartement van Jannick te huur. Slaapkamer met 2 persoonsbed , woonkamer met 2 persoonsslaapbank, woonkeuken, badkamer, toilet en balkon. Kan eventueel nog bed bijgeplaatst worden.
Jannick woont momenteel bij Ingrid in Schladming.

27 december
We zijn weer naar de camping vertrokken want Jannick heeft langlauftraining in Ramsau.
Jannick heeft smiddags nog op de Ritisberg bij de camping geskied, hij was snel terug vond het niet leuk. Je kan alleen maar naar boven met de lift en dan naar beneden. Dat haalt het niet bij het skiën op de Planai enz.
Er was vanavond sneeuwfeest bij de Ritisberg, wij hebben de show al eens gezien en bleven lekker thuis. Er was heel wat volk wat kwam kijken.