Opnieuw zeer veel regen

Samstag 19.August
Theresa kwam samen met Jannick die kwam vragen of Theresa bij ons mocht blijven. Zij gingen naar Liezen en Theresa wilde niet mee. Om half 11 kwam Dominik en was het gedaan met de rust want Theresa en Dominik samen kunnen er wat van. Maar toch lief gespeeld samen. Middageten en Dominik had echt goed gegeten en hij zei Oma je hebt lekker gekookt. Zelfs de Kohlsprossen had hij opgegeten. Dan gingen ze samen met de Tiptoi spelen.
Gisteravond lagen we in bed en ineens een stormwind en dat aan de slaapkamer kant. Jan snel het raam gesloten want het ging zo hard te keer. Meestal is het aan de andere kant. Volgens mij was het weer snel over maar dat weet ik niet want ik ben in slaap gevallen. Vanmorgen las ik in de krant dat in de buurt van Braunau een grote feesttent waar een 700 bezoekers waren totaal weg geblazen was meer dan 50 gewonden en tot nu toe 2 doden , 2 jonge mensen die feest gingen vieren . De ravage ws enorm ook op het parkeer terrein . De beelden zijn verschrikkelijk en het ziet eruit als oorlogsgebied.
Eergisteren had ik ondanks het open raam geen sirene gehoord. Ingrid en Jannick dus ook niet en bij Jannick gaat de sirene ook op zijn telefoon. Gewoon allemaal erdoor heen geslapen . Alleen Jan had het wel gehoord. Er was een flink ongeval in de Sölk dit keer moesten ze uitrukken zonder Jannick . Hij werkt ook zo hard en veel.
We hadden nog een mooie kaart van de van Duijntjes gekregen. Ze waren met vakantie in Normandie. Altijd zo leuk om leuke post te krijgen. Hier in Oostenrijk was een onderzoek geweest en daaruit blijkt dat de mensen weer vakantiekaartjes sturen na dat lang niet gedaan te hebben. En dat het zeer gewaardeerd wordt. Ik vind het gewoon leuk om met verjaardagen, feestdagen of gewoon een vakantiegroet te krijgen. Ik heb er zelfs een speciaal plankje voor waar ze op staan . De nieuwe schuif ik er aan de ene kant op en aan de andere kant verdwijnt er dan weer eentje.
Vanmiddag toch nog even wat rust genomen , heb ik gewoon nog nodig. Kinders waren erg lief.
Het is noodweer en maak me zorgen om de enorme hoeveelheid water die naar beneden komt.
Jannick heeft vanavond iets officieels van de Feuerwehr in Öblarn. Zegening van 2 nieuwe autos of zo. Normaal moeten ze marcheren maar kan me niet voorstelen dat het in dit noodweer moet . Jannick ging er van uit dat het binnen wordt gedaan want hij zei dan kunnen ze ons vaandel gelijk weg gooien en die is al heel oud. Ik hoop het voor hem.
Ingrid dacht dat ze morgen visite zou krijgen maar dat bleek een misvatting . Ze worden op visite verwacht. Dus Jannick kon zijn koffie afspraak afzeggen want ze moeten morgen naar Stadl an der Mur.
Voor ons morgen dus rust want dan is Dominik dus alleen.