Een halve dag oogarts

Oostenrijk, Schladming

Vanmorgen was Theresa vroeg wakker en ze mocht Kika kijken . Ze wilde gisteren graag bij ons komen logeren en dat was goed. Het is alleen altijd een soort volksverhuizing van wat ze allemaal mee wil nemen.
Wij moesten er wel uit want we hadden een ogenarts afspraak. Ingrid kwam nog even snel koffie drinken en nam daarna Theresa mee, Ze kon niet mee met ons omdat Cornelia voor haar zou komen.
Kwart voor 9 reden we weg en half 12 waren we weer thuis. De dag voor de helft voorbij.
Nog even langs de Lidl voor brood en thuis gekomen gelijk eten maken. We hielde het maar bij broodjes kroket. Ik ben stekeblind en Jan heeft niet veel last van de druppels. Beide geen problemen door de suiker alleen Jan heeft wat groene staar. Ik moet volgende week nog een keer voor een extra oogmeting.
Dus net klaar met eten.
Jan heeft weer erg last van vergeetachtigheid. Het is ook een kwestie van lui zijn . Als hij veel dingen zou opschrijven dan train je je hersens ook gewoon elke avond en elke morgen een keer kijken wat je hebt opgeschreven. Bij mij verdwijnt alles in mijn agenda en mijn kladblok op de telefoon. Dat wrkt het beste zeker als je een herinnering erbij geeft van bv een dag van te voren. Nu was hij vergeten om het vuil buiten te zetten, de koelkast stond weer open, het lege bakje waar de worst altijd gesneden ingaat stond in de koelkast. Dan was hij vergeten waar we vandaag heen moesten en waar. Dat laatste kan je gedetaileerd opschrijven maar hij vertrouwd erop dat ik het wel voor hem doe. Afgezien dat spanningen voor hem niet goed zijn.
Ik heb nog fotos en folmpjes bij Kids on fire gezet.
Op de foto met die 3 scheetjes zie je Clair, Clarice en Mick de rijkdom van Mandy de dochter van mijn zus Erna.
Die andere bink is de zoon van Lisa de dochter van mijn broertje Ruud. Theresa en Ryan zijn bijna even oud.
Eind van de middag kwam Sabrina en Ingrid ging met Theresa naar de karate. Sabrina heeft vandaag weer erge aanvallen . Ze was bij ons zoet aan het spelen en dan mocht ze tik tak kijken op mijn pc . Ze kreeg ook bij ons een flinke aanval en was daarna moe. Wat doe je dan?? lekker bij Opa liggen tot Mama komt.
Morgen Salzburg gaat niet door want Jannicks motor is niet geleverd. Ik heb hem verder niet gezien want hij is thuis gekomen en gelijkmet de brandweer weg ingeklemde persoon bij Diemler verkeersongeval.