Een bezige dag

Vanmorgen om half 8 wakker na een slechte nacht , steeds wakker en moeilijk inslapen. Een uurtje tv en eerst mijn medicijnen genomen. Nu de CV in de morgen aan gaat is het niet meer zo koud. Dan opgestaan en zo al die dingen die ik elke dag doe gedaan. Broodjes gebakken Volkornspitzen lekker met kaas. Voor Jan ook broodjes gemaakt . Dan ga ik zitten in de keuken aan tafel want er stonden nog wat dingen. Dan zegt Jan ha lekker en verdwijnt met zijn broodjes en gaat in de huiskamer zitten. Hoe herken je autistische trekjes? In ieder geval hardstikke gezellig en dan vinden ze het gek dat je geen zin meer hebt om van het ontbijt wat te maken. Als de familie boven komt eten zit hij braaf aan tafel maar bemoeid zich nergens mee .
Ik ging naar de apotheek lopen en Jan ging zijn autobanden wisselen voor winterbanden. Nu is het droog en niet zo koud. het zou mooi weer worden maar bij ons nevel, donker en somber,en dat bij 12 graden. Thuis gekomen snel mijn allergie medicijn ingenomen want ik heb al 2 dagen waanzinnig last . Het is nu dezelfde stof van een andere fabrikant. Dan ben ik het vlees dat we hebebn ingeslagen gaan portioneren en verpakken en hop in de vriezer. Tegelijkertijd gehaktballen gemaakt en gebraden, de andijvie gewassen en fijn gesneden dan de stamppot gemaakt. Jan was dan ook klaar dus we konden gelijk aan tafel , het was ook al 1 uur. Het smaakte goed en dan de keuken opruimen. Zit ik binnen hoor ik de reclame van de Spar en ik denk o ja dat wilde ik ook doen. Dus samen met Jan met de auto naar de Spar . Het is 25% Wochenend op diervoeder. Mijn 2 dames zijn ook al op leeftijd aan het komen en ze krijgen nu ook duurder voer omdat ze wat moeilijker met eten worden. het was bijna allemal uitverkocht dus genomen wat er nog was. Ik heb wel 3 verschillende dozen met zakjes nat voer en 2 zakken met hard voer. Kan weer even vooruit. Dan 3 grote pakken wc papier om de voorraad op te stokken. Omdat het al laat in de middag waren er bij de vers producten dingen afgeprijst. We eten graag witlof maar ik vind 2,99 Euro te veel voor krap 500 gr.Nu de helft dus ook maar meegenomen en bananen van 1,99 voor de helft. Voor ons avondbrood 2 broodje Schnitzel voor de helft meegenomen. Daar kan ik zelf niet voor bakken. Ook vond ik bij het speelgoed een zak met plastik fruit dus die heb ik voor Sabrina meegenomen. De feestdagen komen er ook weer aan. Al met al een kar vol geworden. Ik heb maar zuignapjes haakjes meegenomen. De wcrolhouder waarmee je nat en droog papier zou moeten hebben is een groot fiasco. Als het nat wordt houdt je niets aan het papier over en verder maakt dat ding het niet nat ook. Dus de oude hang ik weer terug met gewoon weer gekochte natte doekjes. Slecht voor het milieu maar goed voor mijn ................Ik had gelijk al de afvalbakken mee naar beneden genomen en geleegd dus toen we terug kwamen moesten die ook nog mee naar boven. Allemaal schoongemaakt en waar zakken in moesten dat ook gedaan. Ik kan er niet tegen dat Jan momenteel alles laat staan . Normaal doet hij dat. In de middag werd het 15 graden en de zon probeerde het maar het werd niets door de bewolking tegen 5 waren het geen donkere meer maar schapenwolkjes en stukjes blauwe lucht. Maar bij ons is de zon dan al achter de berg. Weer een dag voorbij.