Toch nog mooi weer

Vannacht eruit gegaan want ik kon niet in slaap komen dan maar een slaaptablet en geslapen tot 8. Douchen aankleden en ontbijten en de badkamer was weer aan de beurt. Het is wel droog maar nog steeds zwaar bewolkt, het mooie weer laat op zich wachten. Ik was om half 8 wakker van het geluid van zagen en ja hoor ze zijn eindelijk de brug aan het herstellen en dit keer niet met een paar lullige plankjes maar ook balken eronder vervangen. De buurman stond al met zijn kruiwagen klaar om alle resten die over bleven te verzamelen. Ze waren tot vrij laat in de morgen bezig.
Dan om 12 brak de zon door en het werd zeer warm bij een strakblauwe lucht wel zeer vochtig. Wij lopen op het balkon ook nog door het water zelfs in de kast is wat water doorgedrongen. Heeft wel even tijd nodig om allemaal te drogen. De lade waar het water in zat maar leeg gemaakt en open gezet. Zo erg hebben we eigenlijk nog nooit gehad. Samen met Jan aan de andere kant van ons balkon waar nu ook een grote plantenbak staat het oude klimop hek er weer achter gezet zodat de katten niet op het dak kunnen. Het definitieve vastzetten kan allemaal nog steeds niet maar Jannick denkt dat met 14 dagen het hout er wel zal zijn. Ik kan het bijna niet geloven. De kast laten we in de winterperiode denk ik maar halfweg tegen de muur aanstaan alle vogeldingen maar weer opgehangen en gevuld , we hebben al zo veel vogeltjes die komen eten. Ingrid ging met de kinderen naar Oberwölz maar dat had nogal voeten in de aarde want ze kon haar autosleutels niet vinden. Na het huis binnenstebuiten te hebben gekeerd kwam de sleutel uit een broek in de was. En gingen ze toch op pas. Ze konden pas zo laat want in de morgen was Silke er voor Sabrina tot 11 uur.
Eten gemaakt voor Jan en mij en samen gegeten en weer verder op het balkon.
Het noodweer heeft weer de andere kant van de bergen getroffen , weer Murau en de regio en zelfs waar Ingrids moeder woont .Ondanks de extreme neerslag zijn we tot nu toe steeds er goed vanaf gekomen.
Het was een aangename rustige dag en lkker buiten bezig geweest.