Herbstfest RK

Herbstfest RK Gröbming

Zo dat was vroeg, de wekker liep om 5.40 af en dan de babyfoon aangezet.
Ik hoorde Ingrid weg gaan, nadat ze 3 weken niet gewerkt heeft valt dat ook voor haar tegen.
Gisteravond was ze nog gezellig langs gekomen maar dan toch samen met Theresa naar beneden. Om half 9 kreeg ik een whats appje van Jannick en ben ik Ingrid mijn telefoon gaan brengen. Kon ze even over whats app telefoneren met Jannick.
Om 7 uur was Theresa wakker en wij dus ook. Bagels voor het ontbijt gemaakt, sapje en koffie erbij , goed begin van de dag. Het werd al snel warm .
Tussen de middag pannenkoeken gebakken en op het balkon gegeten. Dan gaan lopen naar het RK Herbstfest. Was nog rustig en Theresa wilde wel gesminkt worden en ze wilde een kat zijn. Het is de eerste keer dat ze zo iets gedaan heeft. Ondertussen waren de pony´s gekomen en zijn we gaan kijken en toen ze helemaal klaar waren was Theresa een van de eersten die mocht rijden. Ik had niet verwacht dat ze het zo leuk zou vinden en ze wilde niet bij de pony´s weg en toen mocht ze ook nog op de andere pony rijden. Ze is er helemaal weg van en aait de pony´s zonder ook maar bang te zijn ondanks het harde hinniken en briesen wat ze deden.
De muziek begon en de koeien kwamen allemaal van de wei naar het hek om de muziek te horen.We zijn een Radler gaan drinken daarna was Theresa niet te houden en was al weer onderweg naar de pony´s. Ze wilde op de Schwartze zei ze en dat is dus de wilde van de 2 pony´s en daar ging ze weer. Ze moest heel erg huilen dat ze weg moest want ze had het al over mijn paard. Nog even bij het kisten stapelen gekeken en dan haar met enig geweld in de buggy gezet want ze brulde en verzette zich hevig onder tussen roepend om haar paard. Ik had niet verwacht dat ze zo veel om paardrijden zou geven , ze zat als een koningin erop. Zijn we bijna thuis sliep ze in de buggy dus even snel plassen en haar drinken gepakt en zijn we maar gaan wandelen en hebben we bij het Hüttendorf op een bankje gezeten in de zon. Dan toch naar huis en moesten haar wakker maken.
Theresa net maar even in bad gedaan want door de sminktroep was alles zwart aan haar. Het is net een dolfijn als ze in het bad is. Nu is ze helemaal bedklaar op tandenpoetsen na en wachten we op Mama. Die rond 20 uur thuis komt.
Er stond vandaag ook in de zondagskrant een stuk van de uitzending naar Nickelsdorf en een column die er over ging. De column ging over het feit dat er geen medewerkers gevraagd zijn om over hun ervaring daar te schrijven of praten. Maar het Rode Kruis wil dat niet om geen inmenging in een politiek vraagstuk te krijgen.