Verwend vandaag

Vanmorgen eerst de babyfoon aan en ik hoorde Ingrid de deur open doen en ik denk dat die nog niet achter haar was dichtgevallen toen ik Sabrina al hoorde.
Dus naar beneden en ik rook het al voorzichtig gekeken en ja luier vol dus naar de badkamer en er kwam nog meer. Je snapt niet dat er uit zo´n klein wezen zo veel kan komen. Nog enigszins onhandig een schoongemaakt en een luier omgedaan en weer aangekleed. Maar ja dan gaat de mond open hap hap en nog eens hap en Oma heeft niets. Dus brullen , eerst samen lekker warm in bed dan maar gaan rondlopen Mama gebeld nog eens Mama gebeld maar helaas. Ingrid had haar gevoed en is toen weg gegaan en kon haar telefoon niet vinden. Ze dacht dat Sabrina wel zou slapen maar die ruikt altijd dat Mama uit de buurt is. We hebben het overleeft maar mijn sloffen hebben geen zolen meer van het heen en weer drentelen. Dus toen Mama kwam kon ze haar er gelijk aanhangen.
Dan ook maar eens gaan ontbijten want ik ben maar solidair gebleven met Sabrina dus ook niet eten. Dan lekker douchen en een koffie. Dan met Jan samen naar het huis van Annemarieke en hij heeft het voor elkaar gekregen om de toilet te repareren. Ik heb ondertussen de bedden voor de aankomende gasten en de handdoeken en zo gedaan. We hadden eerst bij het vvv winterdingen gehaald dus de map deels vernieuwd en skiplattegronden in de schaal. Zelfs nog wat Tjechisch gevonden want die komen in Jänner . Ik hoefde niet te koken want we gingen bij Ingrid eten. Ondertussen was haar broer Reini met haar moeder Kathi gekomen. Jan ging Theresa uit school halen. Dan gezellig met zijn allen eten en ik kreeg een overlevings kerstpakket van Kathi, dus we zijn heel erg verwend. Een prachtige bos witte rozen, een hele grote Nüsskranz van een bijzonder goede bakker in Oberwölz, een zelfgebakken noten/kruidenbrood tulband, koffie en een fles wijn. Dan heeft ze echt heel veel koekjes gebakken en ik kreeg een deel van Ingrid die zakken vol gekregen had. Elke keer als ik er aan voorbij kom moet ik er eentje eten. Ik weet heel heel heel........zwak maar wel erg lekker. Mijn goed voornemen wordt dus voor de 1.Jänner tja restanten eten??
Volgens mijn zus Els lijdt ik sinds ik jarig was aan een lichte vorm van Alzheimer (Jula niet op de kaart) dus een excuus heb ik daarvoor. Volgens Angela is Jula zo snel als het licht , ze valt zelfs van de kerstkaarten af. Ja dat moet ik vast nog heel lang horen. Randy vroeg vanmorgen al voorzichtig of ik wist dat ik er eentje vergeten ben op de kaart dus lieve mensen jaaaaaaaaaaaaaaaa ik weet het .
Waren Onkel Reini en Oma Kathi weg kwam Theresa weer boven, later ook Ingrid met Sabrina nu is de rust weergekeerd en staan mijn broodjes in de oven.