Feuerwehrfest Gröbming Winkl

Om half 10 kwam Dominik en Theresa was er ook al, later kwam ook Ingrid voorbij met Sabrina. De laatste was strontvervelend. Dus Ingrid ging weer.
Nog later kwam Jannick die toch alweer klaar was met werken in Schladming. Morgenochtend mag hij weer. Jan moest ook vanmorgen werken maar dat was vrije keuze. Nu heeft hij echt vakantie.
Met de kinderen op het balkon gegeten lekker van de gril. Grieks vlees, zaziki, salade met fetakaas, tomatenrijst en smullen maar. Het was super warm vandaag in de schaduw was het 30 graden. Om 2 uur waren we naar Winkl gelopen omdat het Feuerwehrfest vandaag is en het leukste de tractorrennen. Theresa was gelijk op het luchtkussen glijbaan maar Dominik dorst niet. Echt een held op sokken maar Theresa wist hem toch over te halen en toen vond hij het leuk.
Theresa had hem eerder in de gang al neergelegd en brak bijna al zijn vingers van 1 hand. Hij brullen en ik boos op Theresa dat als iemand au en stop zegt dat het ook stop moet zijn. Dus zij brullen. Ze is zo klein en Dominik is groot maar hem wel de baas. Stiekum wel een beetje trots maar dat kan ik niet laten zien legt ze straks alle jongens van de Kindergarten neer.
Het was in de felle zon snikheet bij het feestterrein dus een plekje langs de straatkant gezocht om de tractoren voorbij te zien komen. Ze meoten altijd eerst met een kruiwagen met iemand erin een parcours aflleggen met hindernissen en opdrachten bv melken van een houten geit. Als ze dat gedaan hebben rennen ze naar hun tractor en gaan op weg. Dan moeten ze onderweg ook nog dingen doen. het was zo akelig warm dat we toch weer terug zijn gaan lopen. na de kinderen eerst een ijsje beloofd te hbben als we thuis kwamen. Mochten ze een dubbellikker wat natuurlijk super in de smaak viel. Nu samen Woezel en Pip kijken.
Er is hier niets gebeurd aan de tuin ook niet van de bueren. Zijn nog steeds in de Sölk aan het werk maar nu zou het maandag bij de buren moeten gebeuren.