Mooie tattoo Jannick

Freitag 27.November
Koude nacht geweest af en toe een beetje stofsneeuw en wat zon en totaal niet koud overdag. Alles nog steeds wit dus helemaal klaar voor de Adventstemming. Is
Jannick kwam gisteravond thuis na 4 ½ uur tatoeeren en heeft auwe. Hij zei dat het laatste half uur nauwelijks vol te houden was maar wilde het gewoon dan ook af maken. Is heel mooi geworden vind ik. De vuurtoren is de begeleider gids door het leven, staat voor veiligheid . Je ziet een man en een vrouw met een kind naar de vuurtoren lopen met de voetstappen die ze achterlaten. De naam van Theresa en haar geboortedatum en uur en haar voetje van na haar geboorte. Ik vind het gewoon prachtig.
Ingrid heeft op de Kindergarten gesproken en ze waren daar een beetje vaag en dat ze vergeten waren om het te zeggen maar ze vergeten elke keer om zulke dingen te zeggen want dat hebben ze nog nooit gedaan.
Ik ben met Ingrid naar de Adventsmarkt hier in Gröbming gegaan , uiteraard aan de Glühwein.
Wilde ik geld halen had ik Jan zijn pas niet meegenomen en ik ben al heel lang mijn pincode van de mijne vergeten. Dus maar even doorgelopen naar de bank en gelijk een nieuwe aangevraagd en daar geld meegenomen. Stond er een bak met nieuwe tupperware alles voor 5 euro en ik zag een afsluitbare maatbeker en Ingrid en ik er allebei op af maar ik mocht hem en ik had nog een afsluitbaar kannetje ik dacht kan ik kleine beetjes vloeibaar in de koelkast bewaren. Zit er een soort zeef in volgens Jannick is het een melkschuimer. Ingrid had afsluitbare bakken allebei tevreden. Zij ging alvast Theresa halen en ik nog even Krapfen en dan ook naar de Kindergarten gelopen. Jannick belde dat hij ook thuis was gekomen . Ze hebben duidelijk opgepakt dat Ingrid voorbij is geweest want ze zijn nu anders , ze zijn echt niet gewend om tegengas te krijgen. Ik vind 2 leiding op een groep van 24 kinderen in de leeftijd van 3 tot ruim 6 jaar best weinig. Ook de leeftijdscategorie is erg ongelijk. Die van ruim 6 zijn enorme kinderen bij die van met 3 jaar. En wie delven dan het onderspit?
Thuis met zijn allen Krapfen gegeten en echt zielig dat Therese wil eten en alles haar pijn doet. Dus eet en drinkt ze niet. Met van alles proberen we bij haar toch wat naar binnen te krijgen.
Jan en Jannick hebben alvast spullen van de zolder gehaald, Ingrid ging haar Adventskrans maken en ik heb al buitenverlichting en verlichting voor het huiskamerraam en kerstkleedjes op tafel. Mijn Adventskaarsen had ik al klaar en ik heb nu ook een hele mooie kerstster op tafel staan.
Zondag is het de eerste Advent.
Jan is gaan werken en Jannick is met een speciaal transport van het rode kruis naar Wenen , patient moet naar de tropenafdeling daar met malaria.
Ik ga straks met Ingrid en Theresa naar de kinderkrampusviering in het Paviljoen in het Kurpark. Ben nieuwsgierig hoe Theresa het vindt. Misschien komt Jan ook nog.

Hoi Nicollette, weet niet wat jou katten doen met planten maar een kerstster is uiterst giftig voor katten. Wilde je dat even doorgeven misschien wist je het al. Groetjes els

els molenaar 2015-11-27 18:55:01

Hoi Nicolette Die tuppeware beker met zeefje daar kan je slagroom in shaken, tenminste als hij goed sluit. Ik zeg er wel bij de mixer gaat sneller. Groetjes

Liduina 2015-11-28 11:24:33

Prachtige tattoo!!! Heeft Andre die gezet?