Mijn gedachten net zo somber als het weer

Vanmorgen om half 8 wakker en tot half 9 tv kijken en daar viel ik bijna bij in slaap. Alleen maar experten die alles weten over aanslagen en de daders (voorkomen kunnen ze het niet), het voetballen wat mij niet echt interesseert, en uiteraard heel veel Trump. Zelfs de Corona is verdrongen. En we zijn echt aan de kritische grens aangekomen. De lockdown is eigenlijk te laat ingezet want het gaat 10 tot 14 dagen duren voor je daar de werking van gaat merken.
Geen gezellig begin van de dag. Het is nog steeds donker en somber en gisteren hadden we zelfs regen. De bomen van de buren verliezen nu een derde per dag van hun bladeren dus dat is in 3 dagen naar kaal. Word ik ook al niet vrolijk van. De NMS in Gröbming is tot nader order gesloten want er was iemand van het reinigingspersoneel pos. Blijken er ook 10 leraren ook pos. te zijn. Hoeveel kinderen zullen dus pos. zijn?? Geen idee want die testen ze voor het gemak niet omdat veel ouders ertegen zijn. Zo zielig voor de kinderen. Ik ben nieuwsgierig hoelang het duurt voor ook de VS waar Theresa op zit of de Kiga van Sabrina dicht moet.
Ingrid kwam even snel voorbij die was in Liezen inkopen gaan doen en kwam thuis met dezelfde Adventkalender die ik voor Sabrina heb. Eerst zei ze dan maar 2 dezelfde maar ik zei haar dat het voor Theresa niet leuk is om boven en beneden hetzelfde open te moeten maken. Ze zei ze hadden geen andere voor Sabrina dus ik even op internet gezocht haar een andere laten zien en is ze gaan bellen met de Müller of ze die ander kunnen bestellen. Helaas ligt daar al enige dagen het internet, de kaartbetalingen enz alles eruit- Ze gaat proberen te bestellen maar ze weet niet of dat kan. Ik heb Ingrid gezegd anders moet je het terug brengen en bestel ik er een over internet. Maar je krijgt je geld niet terug dus ik zei haar dan moet je aan Jannick vragen of hij het overneemt want die koopt vaak iets bij de Müller. Dan moest ze Sabrina gaan halen.
Ik blijf het raar vinden dat de scholen voor de jongere kinderen open blijven.
Ik dacht wat is Jan toch aan het doen was hij begonnen aan de nieuwe rail in de keuken uiteraard ben ik daar blij mee.
Het eten was hetzelfde als gisteren dus snel klaar en samen met Jan gegeten. Dan is Jan weer verder gegaan en het kostte hem toch bijna de hele dag , ook al de gaatjes in de muur dichtgesmeerd en zelfs al met verf bijgewerkt. Dik tevreden ermee en gelijk meer licht. Vooral in deze tijd valt er weinig licht naar binnen nu de gordijnen helemaal weggeschoven kunnen worden is het raam vrij en dus lichter. Ingrid kwam koffie drinken en heeft later Sabrina bij ons gelaten en is met Theresa dingen kopen voor school en haar naar de blokfluitles gaan brengen en ook halen. Sabrina zocht zelf een Dvd uit die ze wilde kijken en toen het klaar was en ik een ander liet zien wilde ze die niet en ging een ander pakken. Ze weet wel wat ze wil. De telefoon van Theresa blijft maar op dingen van mij lopen , Jannick gaat het in het weekend totaal resetten maar Theresa wil de fotos behouden dus meer dan 900 fotos naar mijn PC geschreven en gelijk alles eruit gegooid wat niks is. Ik maakte nog wel eens een foto die ik dan naar Ingrid stuurde van is het wat bv kleding voor de meiden of als ze iets had gevraagd of het de goede is. Ik denk dat 10 % wel weg gegooid is.
Nu kwart voor 5 en Sabrina is weer opgehaald. Het brood is aan het bakken wat Jan gemaakt heeft en onze avond kan beginnen-