Zweite Adventssontag

Oostenrijk, Stiermarken

Wenn Kekse auf dem Tische stehen
und Tannenkränze schmücken Kerzen,
wenn selbst die Lauten in sich gehen,
vergessen sind das Leid, die Schmerzen,
wenn kleine Gaben uns entzücken
und Nikolaus die Stiefel füllt,
wenn Eiszapfen die Fenster schmücken
und weiße Pracht das Land verhüllt,
das ist die Zeit, die jeder kennt,
der unvergleichliche Advent.

Vanmorgen tegen 8 uur wakker , mooie tijd want om 8 liep de wekker af- Ik had afgesproken om voor 10 uur iets af te halen in Ketten Irdning. Het was in Gröbming mooi wit vanmorgen maar de hele 320 was regen regen en regen de sneeuw kwam pas terug bij het omhoogrijden naar Donnersbachwald waar het wel flink sneeuwde maar ook hoofdzakelijk natte sneeuw.
In Ketten hadden we moeite met het vinden van het juiste huis maar vriendelijke bewoners daar keken even met hun telefoon en wisten gelijk welk huis het was. Aankoop gelukt. Dan vandaar stukje terug gereden tot we richting Donnersbachwald naar Danuta en Pim konden gaan. Ik had stukken van de verjaardagstaart meegenomen voor bij de koffie. Heel gezellig gekletst en ergens tegen 13 uur naar huis terug gereden , het sneeuwde flink maar de situatie was eigenlijk zoals op de heenweg. Ook in Gröbming regende het ondertussen flink. Dus weg sneeuw. Danuta had heerlijke krentenbollen gebakken waar we ook van mee hebben gekregen. Nu branden de 2 Adventskaarsen dat vind ik dan van deze tijd wel weer gezellig.
Jannick kwam vragen of Jan hem wilde helpen , ze willen vinyllaminaat over de tegels leggen omdat het zo koud is voor Sabrina op de vloer . Ze zijn halfweg gestopt omdat het zich niet wil laten leggen Beide waren het zat. Sabrina was bij mij en ze werd gebracht en ging gelijk op zoek naar de kerstmuziekdoosjes die ze gisteren had gezien maar ze wist niet waar ze waren neergezet. Vol vreugde nadat ze ze had gevonden en ik moest ze laten spelen. Nog wat batterijen in dingen gedaan en de lichtjes in de huisjes. Dan kan ze zo genieten van de dingen. De rust is nu voor iedereen weer daar en ik ga na het avondeten mijn bed in want ik blijk nu wel helemaal gaar en moe te zijn. Gaat me nog niet helemaal goed dus.