Weekend

Oostenrijk, Donnersbachwald

Samstag 20.Februar
Wouw super zonnig strak blauwe lucht en een dun laagje nieuwe sneeuw.
Net weer heel hard gelachen want er viel weer een grote kleurige luchtballon in sneltreinvaart uit de lucht en ik denk dat hij ongeveer op dezelfde plek staat als die ene waar we laatst zo hard om gelachen hebben. In de huiskamer was het super zonnig en ineens alsof je het licht uit deed dus we kijken naar buiten en dat was dus die ballon.
Jan gaat zo even de kachel uit doen bij Annemarieke en omdat er niet gelijk andere gasten komen hoeft het niet gelijk vandaag gedaan te worden.
Jan kwam terug en had het bestelde boekje van Zwitsal bij zich, had Annemarieke aan de gasten meegegeven. Maak ik het thuis open komt er een verrassing uit want bij het boekje zat een zak dropjes. Wat een genot , de dropjes van Rob waren al flink geslonken en nu nog langer genieten. Schrijf dit ook met een salmiakdrop in mijn mond en kwijl nog net niet op de pc.
Ingrid kwam tegelijkertijd thuis met Theresa. Beide zijn ziek en Theresa heeft hoge koorts. Ik ben gelijk met het boekje naar benden gegaan en heb het al voorgelezen. Theresa vindt het geweldig dat op elke bladzijde haar foto staat en bij het voorlezen steeds haar naam genoemd wordt. Het boekje heet Theresa en kleintje naar de dierentuin.
Wij kregen weer zo´n grote Apfeltrüdel/Torte van haar moeder Katherina.
Hebben we maar in de vriezer gedaan.
Jannick belde net en er is een enorme brand aan de gang in Altenmarkt bij St Gallen boven Liezen. Er staan al meerdere hallen bij een bedrijf in de brand en blussen gaat moeizaam want er kan niet met water geblust worden. Er is een machine ontploft er zijn dan ook gewonden en daaronder ook een zwaargewonde. Er wordt in dat bedrijf iets met metaal en magnesium gemaakt voor de auto industrie en magnesium kan je niet blussen met water dan ontploft het. Nu zijn er 24 brandweren uit de directe omgeving maar heel veel brandweer is na gealarmeerd . Ook is er al een RK tent opgebouwd. Het probleem er is niet genoeg van dat speciale schuimmiddel meer voorhanden dus kunnen ze het alleen nog maar tot aan de grond laten afbranden.
Met Jannick gaat het verder goed morgen laatste dag beurs Hamburg maandag naar Neurenberg. Komt hij weer richting huis en gaat het aftellen tot hij weer thuiskomt beginnen.
In de middag op naar Donnersbachwald, naar de meest fijne mensen die wij kennen. Danuta en Pim. Danuta had me gezegd dat we ook kunnen blijven slapen, maar Jan ziet dat niet zo en zei ik kan wel naar huis rijden dan drink ik niet. Oke ook goed.

Tnx!!! Geniet er maar van!