St Martin

Mittwoch 11.November
Wouw wat een prachtige zonnige dag, je merkt het gelijk als het in de vroege morgen rond het vriespunt is dat is het gewoon mooi weer overdag. Net met Jan op het balkon met de katten koffie gedronken bij een 23 graden en dat om half 11 .
Jan heeft net zijn klok in de auto goed gezet, dat is altijd de laatste en het vervelendste klokkie.
Theresa naar de Kindergarten, Ingrid en Jannick boodschappen doen.
Ingrid kwam daarna een lekkere Apfeltorte van haar moeder voorbij brengen , had ze nog in de vriezer. En een zak Backerbsen want die eet Theresa hier altijd op. Ik ben vandaag snel klaar met eten maken, de oreh areh met rijst van gisteren. Had zelfs nog voor de beneden buren alleen geen rijst.
Op dit moment gaat de 5. Jahreszeit in, 11 minuten over 11 op de 11. november.
Hier in het centrum bij Angerer begint het. Wij zijn niet zo van die karnavalvierders.
Verheug me meer op vanmiddag als de St Martin lampionnenoptocht van de Kindergarten is. Theresa gaat dan ook mee met haar lampion. (in Nederland St. Maarten).

Zo wat een feest was dat. En zo veel mensen waren er. Theresa werd door Ingrid naar binnen gebracht en dan moesten we buiten wachten. De kinderen kwamen in hun eigen groep en met hun eigen leidsters in de rij naar buiten. Ze hebben hier de lampionnen op een stok. Theresa kwam aan het handje van Hannelore helemaal beduusd voorbij. Het is voor haar de eerste keer en ze heeft het ook nog nooit gezien.
De voorbereidingen heeft ze misgelopen doordat ze ziek was. Jan was mooi op tijd bij de Kindergarten en kon ook mee.Alles was afgezet en dan in een grote optocht naar de Stoderplatz waar alle kinderen in een grote cirkel stonden en daar binnen werden stukjes opgevoerd en er werd gezongen , uiteraard werd het verhaal van St. Martin ook gespeeld. Dan kregen alle kinderen een broodje zag er uit als kleine broodhaantjes. De pastoor was er ook en hield een voordracht en zegende en bedankte de kinderen. De burgemeester deed ook zijn woordje.
Dan terug gelopen met Ingrid en Theresa in de buggy, Jan met de auto en Jannick ging weer ergens heen. Het was best koud geworden en we waren blij weer thuis te zijn. Dan heb ik voor Jan en mij warme chocolademelk gemaakt en de Apfeltorte van Kathi erbij.
Heb het nu weer lekker warm.