Middagje skien met de koters

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Vanmorgen gelukkig wakker voor de wekker afging, dan ben ik duidelijker fitter. Dominik kwam en ging wat tv kijken. Later kwam Jannick en Theresa , dan Ingrid met Sabrina full house. We hadden besloten om met de kinderen te gaan skien en enig overleg met Jannick die de pistes in Ramsau goed kent werd het wat ik de Knolllift noem maar wat tegenwoordig de Kristallift heet. Theresa en Dominik waren nog niet daar en ik moest eerst wel even slikken toen Theresa zo naar boven ging want ik kon niet zien waar het einde was en of ze daar goed weg zou kunnen komen. Maar dan zeg ik de dame in de verte komen en gelijk na haar Dominik. Ze bleven in een bocht samen staan om zich te orienteren en beneden zeiden ze we wisten niet waar we heen moesten maar nu weten we het. Dus daar gingen ze weer. Theresa had grote problemen met het anker omdat ze zo licht is en elke keer draaide die om naar voren en hing ze eraan . Uiteindelijk gingen ze samen Theresa en Dominik en dat ging goed. Soms kijk je de ogen uit. een skiklas van volwassenen waar een dame met een enkel lange mantel het skien probeerde te leren. De mantel moest los geknoopt want anders kon ze niet bewegen dus een fladderend iets wat probeerde te skien. Ik zei nog tegen Jan het is dat ze haar hakjes niet aan kon . Dan volwassenen die hun skies op de grond in de sneeuw leggen achter een afzetting waar de kinderen moeten remmen en dan komen ze erom heen en liggen de skies daar waar ze naar de lift buigen. Ik vroeg de heer of hij ze weg wilde halen en kreeg als antwoord maar ik wacht op mijn vrouw, ja en dan kunnen ze toch wel ergens aan de kant?? Dat deed hij met tegenzin. Na het skien nog lekker chocola drinken en dan weer naar huis. Een geslaagde middag met de koters. Het was daar niet mistig bij ons al de 3e dag op rij dikke mist. Het was niet koud en totaal geen wind en iets onder 0. Dus zelf heerlijk frisse lucht gesnoven. Thuis gingen ze spelen , mijn pc wordt nu gevorderd om spelletjes te spelen. Eerst beide met hun V-tech spel/camera. Theresa heeft ontdekt hoe ze filmpjes maakt dus we zien ons nu in elke situatie voorbij komen in haar filmpjes.
Morgen begint de Kindergarten weer maar we vinden vast nog wel tijd om her of der te gaan skien.

Ik blijf dat toch zo'n mooi gezicht hebben Theresa op haar skies. Heb het natuurlijk vorig jaar van dichtbij mogen zien en toen kon ze het al goed zal nu nog eel beter zijn. Jammer dat ik dit jaar over moet slaan maar de bedoelingvis toch echt om jan 2019 weer van de partij te zijn. Allemaal lieve groetjes daar. Ik mis jullie

Els Molenaar 2018-01-07 18:45:26

Leuk! Bij de Knollift hebben wij vroeger ook wel geskied met onze kinderen.