De winter is er nog in alle hevigheid

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Woensdag 11 maart
Jannick moest deze week weer naar school. Maar hij moet gelijk weer missen omdat hij naar Ridnaun in Italië voor de IBU Cup mag. Dat is een leuke beloning voor een uiterst goede prestatie. De andere atleten gingen maandag al weg maar dat kon Jannick niet maken met school.
Die hadden vandaag hun eerste wedstrijd over 20 km. Jannick start nog niet op deze afstand.
Normaal gesproken had hij ook met Sergei mee kunnen rijden maar die is ziek.
De trein is bij ons vandaan geen optie omdat hij er dan 2 dagen over doet. Vliegen is ook geen optie want hoe komt hij dan van het vliegveld naar Ridnaun en in Ridnaun steeds naar de baan want de ÖSV atleten zitten ergens anders en dat was al helemaal vol.
De autopapieren waren er ook vandaag niet. Wat we ook probeerden Jannick kan geen auto huren. Maar in Schladming is hij bij de firma Erlbacher gaan praten. Ze weten dat hij atleet is en kennen hem ook daarvan en hij heeft dus daar wel een auto gehuurd gekregen. Een VW Polo .Jan had al vrijgenomen voor het geval dat het niet zou lukken want Jan kan probleemloos een auto huren. Nu zal zijn baas wel blij zijn want die was niet echt blij dat Jan vrij nam.
Toen moest er nog onderdak gevonden worden ook dat is nog gelukt.
Jannick heeft de zaterdag in Bodenmais afgezegd maar als het lukt wil hij nog wel op zondag starten. Dan heeft hij zijn 3e wedstrijd en kan hij nog meedingen naar de marathoncup in Nederland. Op vrijdag en zaterdag de wedstrijden, dan een nachtje bij de Hengstmengels in Oberframmeln slapen en zondag in Bodenmais starten. Nick en Tom starten alleen zaterdag in Bodenmais op de 30 km skate.
Gisterenmorgen werden we wakker en was er zeker 40 cm sneeuw gevallen maar het was heel zonnig en mooi weer. Ik dacht erover om te gaan langlaufen maar het weer sloeg om en het sneeuwde weer en waaide ook. Vanmorgen lag er weer zo’n 10 cm sneeuw en het sneeuwde de hele dag en tegen de avond steeds heviger. Het sneeuwt tot laag dus we hebben vannacht best problemen met rijden. Ook vriest het weer. Jannick wil om 4 uur gaan rijden.

12 maart 2009 00:49 | Door: christina leuk voor jannick we zullen voor hem duimen dat hij mag winnen. je moet ook nog de hartelijke groeten hebben van anneke baardman,ik kwam haar tegen bij de 50 jarige bruiloft vantante bep en ome dirk aurik.heel veel liefs aan iedereen en groetjes van ons allemaal.

molenaar.ruesink 2017-09-21 15:45:23

16 maart 2009 17:53 | Door: jopie en jan Nicolette en jan wij genieten weer van je verhalen erg leuk met die foto,s er bijik kijk er telkens na dan zijn we nog een beetje bij jullie in de sneeuw groeten jan en jopie met een dikke kus