De grote dag

Oostenrijk, Wenen altmannsdorf

Vanmorgen om 7 uur opgestaan en een beetje nerveus was ik wel. Alle ochtenddingen en de laatste dingen ingepakt. Jannick kwam om kwart voor 9 zeggen dat we weggingen. Eerst langs het RK want Meli moest haar schoenen ophalen die ze in Singsdorf had laten staan. Vandaar naar de Carla want Jannick had nog een zwarte riem nodig en zie er was er eentje die ook nog goed was. Dan op weg gegaan met een stop in Liezen om te tanken. We hebben een 3 uur gereden zonder problemen. We mochten zelfs de kamers al in wat fijn was want nu konden we omkleden en de auto in de hotel parking gezet. Een klein stukje lopen naar de S Bahn en er gaat er elke paar minuten dan in Mödling overgestapt dus we kwamen een uur te vroeg aan. In de buurt op een terras koffie gaan drinken en dan kon je daar niet pinnen dus Jannick is geld gaan halen. We zagen ondertussen steeds mensen lopen die op vielen door hun kleding, kostuum en chique dameskleding. Dan zijn we op ons gemak er naar toe gewandeld en het stond al vol. Je werd gecontroleerd op uitnodiging en pasport dan mocht je naar de tuin lopen waar het helemaal overdekt was. Er waren 200 gasten maar minder dan een handvol die wij kenden uit Graz. Heerlijk koud water en als je wilde koffie, Maar we hielden het bij deze hitte aan het water, Velen met ons want eerst kwamen ze met glazen water en steeds omruilen maar al snel met grote kannen en schonken ze weer vol. Overheerlijke hapjes en ik was dol op die met Kumquat. Ze bleven voorbij komen en we hebben ons helemaal verwend gevoeld. De bediening waren dus de lakeien vanuit het paleis in Den Haag. Zeer vriendelijke mensen en de meeste met een vleug humor. Dan werd aangekondigd dat met een 10 minuten de koning en koningin zouden aankomen en werd de voortgang verteld. De ontvangst was binnen en je kon aan de voorkant naar binnen en de achterkant weer uit. Koningin Maxima zag er prachtig uit en de koning is best groot. Toen we weer in de tuin kwamen gingen we over op de alcohol en ik heb het bij de prikkelwijn gehouden geen idee of dat sekt champagne of gewoon prikkelwijn was. De hartige hapjes die nu geserveerd werden waren ook verrukkelijk tot verschillende glaasjes gazpacho soepjes een streling voor de tong. Biefstukspiesjes, maar ook bitterballen en kaassoufleetjes . Allemaal heel erg lekkere bijzonder hapjes en als laatste gevulde hoorntjes met iets en een grote framboos erop.
Wij waren wat later naar de ontvang gegaan dus we kwamen de trap af en namen een plekje in, Tja staat aan de ene kant van ons koningin Maxima en aan de andere kant vana ons de Koning. Die deden gesprekjes . Na verloop van tijd een toespraak van de ambassadeur en daarna de koning en geeindigd met het eerste couplet van het Wilhelmus. Een ongelooflijk geslaagde middag en zeker geen spijt. Het was al iets van 28 jaar geleden dat het koningshuis een staatsbezoek in Oostenrijk deed. Dus heel bijzonder dat wij dit mee mochten maken. Nog een praatje gemaakt en dan zijn we op weg gegaan. Meli en ik hebben beide blaren van onze schoenen. Beide geen nieuwe maar door de hitte en het staan zwellen je voeten flink. In het hotel snel omgekleed en aan de wandel gegaan, We hadden geen trek of zo maar op het terras ijs eten gaat altijd, het was nog altijd 27 graden. In het hotel doet het internet het niet en het lukt niet echt met mijn telefoon om de fotos op te laden,

Wat een geweldig moment om de koning en de koningin te ontmoeten ! Iets om niet te vergeten ! 🤴 👸

Anja 2022-06-28 22:06:11

Leuk hoor en zeker speciaal moment

Erna 2022-06-28 22:20:38

Prachtig moment !

Haje 2022-06-28 22:32:22

onwijs leuk Nicolette om dit mee te maken

els molenaar 2022-06-28 22:33:38

Wat gaaf! Ben best wel jaloers… (Vooral op de hapjes en de ontmoeting met hen beide, niet op jullie blaren)

Annemarieke 2022-06-28 23:16:51

Het is een leuke foto geworden van jullie samen met de Koning en Koningin, ook een gezellig gesprek zo te zien, trots dat jullie dit mee mochten maken