Eerst werken voor het weekend begint

Ik was im half 6 wakker maar kon blijven liggen, Jan ging om 7 eruit want die ging Theresa weg brengen. Ik had het fris onder alleen een laken met het raam open maar de beide katten kwamen allebei aan een kant liggen dus lekker warm. koppie koffie en mijn ontbijt gemaakt en douchen. Dan met Jan samen het karton in de auto en weg gebracht in Gröbming . Het was Bauernladen dus Krapfen gehaald voor tussen de middag. En een zoete voor bij de koffie. Nadat we terug waren gekomen even een koffie en we hoorden Meli buiten de kasten slopen. Dus even gevraagd hulp nodig? Ja graag, dus jan beneden in de kar achter de auto doen ik het hout naar beneden gooien en Meli slopen. We kregen al het hout, de oude droger stond er al in in een keer op de aanhanger. De oude hakselaar achter in de auto van Jannick met neergeklapte banken. Dan zeil erover en met spanbanden alles vast gezet. meli reed de Espace met aanhanger en ik moest mee voor de weg te wijzen. Eigenlijk is het alleen op dinsdag voor Gröbming maar Jannick had het al doorgegeven. Er stond geen wachtrij dus we reden de weegbrug op en de man aan het loket vroeg of we van ik weet niet welke plaats waren dus Meli zei nee en hij wilde haar een papier geven om in te vullen dus ze zei nee van Jannick. Ok dan was het goed en hij zei dus jij bent zijn nieuwe. Dat beaamde ze en ik riep er achter aan en ik ben nog steeds dezelfde ouwe. Dus al die kerels lagen daar in een deuk. Omdat op het terrein alles vol was moesten we eigenlijk achteruit rijden maar degene die achter ons was ging niet genoeg terug voor Meli dat ze achteruit met aanhanger kon dus zei hij zet hem maar voor de weegbrug aan de zijkant. Zo gezegd zo gedaan. Dan wachten tot hij zei dat we konden gaan en dan tussen 2 reuze containers weer wachten terwijl een andere arbeider de droger eruit kiepte want die moesten ergens worden gestapeld omdat de container (reuze containers) al vol was. Dan moest Meli met de grote auto en de grote aanhanger draaien en achteruit insteken tot waar we konden lossen dat lukte niet helemaal maar we konden lossen met hulp van een paar arbeiders waren we zo klaar. Ze zijn altijd vriendelijk en altijd hulpvaardig. We hadden 240 kg gelost. Aangezien ik en Jan al een keer 140 kg hebben gelost kunnen we nog 120kg vrij weg brengen. Daar komen we dit jaar nog wel overheen. Er staan nog steeds ladenkasten voor de slaapkamer ingepakt dus dat wordt volgende week nog een keer gemeente Gröbming. Er staat nog een hele grote zware eettafel en een houten hoek tv kast en we hebben nog een metalen salon tafel met glasplaat die worden eerst op de Tausche Ennstal gezet.
Meli heeft mij op de hoek afgezet to Promberger en is door gereden om de aanhanger terug te brengen naar haar vader. Jan was al met Theresa thuis en is dan ook Sabrina gaan halen. Jan en ik hebben onze Krapfen gegeten, een Fleischkrapfen voor Jan. En een Roggekrapfen met Steierkas. Ik had 2 Roggekrapfen met Bonenkraut en Steierkas, waar ik maar 1 van at en Theresa een stuk er van gegeten maar ze wilde niet veel want als Meli terug kwam gingen ze Pizza maken. Maar Meli wilde bij thuiskomst erg graag een kop koffie dus ze moesten nog even wachten. Dab vertrokken ze naar beneden maar was het al half 3. Ik nog de was gedaan en verder niet veel meer. In de avond voetbal kijken hardstikke jammer voor die Zwitsers , ik had het ze gegund.