hieperdepiep ik ben jarig

Gisteravond belde Trixi dat ze toch moest werken dus ik moest vroeg opstaan. Dat viel niet mee want het was vannacht voor het eerst dat ik wakker werd omdat ik het koud had. Met in mijn hoofd dat ik ook vroeg op zou zijn ben ik de houtkachel om 3 uur gaan aanmaken. Om half 5 nog een keer gekeken en een blok hout erbij gelegd. Dan schrok ik om 7 uur wakker van de wekker. Ik heb me aangekleed en lekker Bagels met Rucola en geitenkaas gemaakt eentje bij Jan naast het bed gezet. Jannick had en heeft vandaag bereitschaft van zijn werk en dat geldt dan alleen als ze zijn LKW nodig hebben. En dat was het geval hij wilde gisteravond net naar bed gaan toen een collega belde of hij wilde komen. Het was vlak bij ons maar ja hij moest eerst zijn KKW in Schladming gaan halen , ik geloof tot een uurtje of 2 aan het werk geweest.
Om half 8 was Dominik er met een lekkere doos met chocola voor mij.Er was een hele leuke kerstfilm iets van Santa Pfoten ,ik had hem nog nooit gezien. Theresa kwam eerst in pyama maar verdween gelijk weer om aangekleed terug te komen. Jannick kwam koffie drinken en dan allemaal langzaam aan ons omkleden en ik nog even douchen. Dan met 2 auto´s naar Ramsau naar Post omdat daar Adventsmarkt van het RK was. Jan vond een boek ik een boek dan Jan een treinenkwartet . lootjes gekocht en Semmel met Frankfurters .
Jannick was weer het gelukkigste met zijn lootjes. Daarna zijn we naar huis gereden en even niets, zonder Theresa is Dominik heel rustig. Dan was Theresa ook weer thuis en samen spelen wat ook lachmomenten opleverde. Theresa verzint alles en regisseert alles. Heeft ze een omslagdoek slaat ze over haar schouders en hoofd en zegt ik ben een bedelaar en jij bent bang voor me. Het zag er zo stom uit. Ze is dan actrice in de dop. Dominik snapt er niets van en van haar aanwijzingen nog minder. Maar goed ze zijn bezig gebleven tot Jannick en Jan terug kwamen met het eten van het Wirtshaus. Het was erg lekker en we hadden er genoeg aan. We hadden spareribs met hele lekkere koolsalade en Ofenkartoffel , Jan zijn Schnitzel en frietjes, ik had voor de kinderen nog wat friet gebakken was niet nodig geweest en ik had schnitzel voor ze gebakken. We waren nog niet klaar met eten toen Trixi kwam en die wachtte tot Dominik was uitgegeten.
Dan even snel opgeruimd en cadeautjes uitpakken , van Jan de special van Andreas Gaballier met 2 cd´s en 2 dvd´s van de MTV unplugged van Ingrid en Jannick en kinders de dubbel cd duetten van de Seer en een mooie ingelijstte foto van Theresa met kaart. Helemaal blij ermee. Een kaart van Erna en Manfred kreeg ik gisteren al.