Super warme mooie dag

Werd ik in de nacht wakker om 3 uur en het duurde lang voor ik toch weer insliep. Het lag niet aan de geest want die was rustig. Even voor 7 weer wakker en ik voelde de armpjes van Theresa al om mijn nek. Wat een luxe om zo wakker te mogen worden. Ze was vandaag vlot en was snel aangekleed dus ze heeft nog wat tijd om Kika te kijken. Het lijkt erop dat het vandaag gaat opklaren , de bewolking is minder dik en er komt langzaam aan meer blauw. Het was best koud de afgelopen dagen vooral door de wind en de sneeuw op de bergen. De Sölkpas was opnieuw dicht .
Jan ging Theresa weg brengen en ik douchen.
Omdat Theresa morgen bandexamen heeft moet ze haar karateboekje meenemen volgens Ingrid in haar karatetas. Ik dacht bij mezelf dat controleer ik even en maar goed ook geen boekje. Ingrid gebeld en die wist het ook niet zo snel maar kon wel wat plaatsen in huis opnoemen waar het kon zijn. En inderdaad gevonden. Dat had niet leuk geweest als ze die niet bij zich had gehad want dan had ze geen examen mogen doen.
Eten gemaakt en aan Jannick gevraagd of hij ook wil eten en ja dat wil hij dus ook voor hem gekookt. Later belde hij om te vragen wat te doen, Ingrid mag vandaag naar huis of hij dan in de avond zou gaan halen met minimaal 3 uur heen en ook terug niet zo´n goed idee na werktijd. Dus Ingrid gaat tot zaterdag naar Hubert in Wenen. Dan kan Jannick gewoon samen met Theresa hen gaan halen en een leuk dagje uit ervan maken. Ze heeft zich toch daar op ingesteld.
Jannick had gisteren de aanmelding voor de algemene muziekvorming ingevuld en vanaf dinsdag heeft Theresa dat op de Kindergarten . Het begint wel vroeg om half 8.
Het is nu stralend mooi weer en warm.
Jannick was gisteren bij de Grimmingimbiss de tent aan het opbouwen want daar is morgen Oktoberfest. Lekker met Stecklfisch, Weißwurst en Hacksen. Vanaf 10 uur in de morgen dus ik ga vroeg want ik wil graag Stecklfisch en die zijn meestal zo weg. Jan wil Weißwurst. Vanaf einde in de middag is er ook muziek. Uiteraard met veel bier. En de weersverwachting is goed dus dat komt het feest ten goede. Het zou kunnen uitgroeien tot een echt Oktoberfeest.
Jan had Theresa opgehaald dan samen eten. Door het eten op school had Theresa geen trek maar dan eet ze een poos later haar eten . Ze krijgen zo veel op de Kindergarten omdat het Erntedank is. Er kwamen manden vol van de ouders mee. In de middag zijn we de trampoline gaan afbreken en opruimen. Dat is een behoorlijke klus en Theresa helpt goed mee. Dan hebben we ook onder het speelhuis alles opgeruimd en de zandbak goed afgedekt en grotere dingen erop gezet. Een deel in het speelhuis opgeruimd en de ladder eraf gehaald. Alles klaar voor de winter. Het is nu mooi weer misschien kan Jannick nog maaien voor we weg gaan. We waren nog niet door de appel voorraad heen en we kregen nu alweer een lading van de buren. Na gedane arbeid was het genieten want ik heb supere lekkere ijsjes gemaakt. Ook bij Theresa ging dat er goed in en dat mocht ook want ze had ook goed gegeten. Nu 4 uur geweest en een beetje tv kijken. Wachten op Jannick. Theresa is met haar tablet naar de slaapkamer gegaan zodat we elkaar niet storen. Ze heeft vandaag braaf haar oog geplakt.