Oude wijven

Oostenrijk, Kleinsölk

Sonntag 5.Jänner
Wat een …....................................weer- Het zeikt van de regen bij ons en we kijken tegen de sneeuwgrens aan want ietsje hoger sneeuwt het. De Föhn zorgde gisteravond voor behoorlijke storm en het is bij ons vandaag 5 graden. We zitten al de hele dag met het licht aan. BAHH.
Vanmorgen waren we vrij laat met het ontbijt en op het moment dat ik mijn wordtcroisantjes uit de oven haalde stonden Ingrid, Theresa en Jannick voor de deur. Janick en Theresa lieten het zich dan ook gelijk smaken. Was gezellig. Dan zijn Jan en ik maar gezellig in de middag gaan vleesfonduen. Vanavond passen we op Theresa want Ingrid en Jannick gaan naar de Glöcklerlauf in Stainach, Ingrid heeft het nog nooit gezien. Daarna gaan ze in Liezen naar de bios naar Der Medicus.
Ze waren nog maar net weg toen de bel ging , oude wijfjes voor de deur die bij ons het slechte kwamen weg bezemen. Ze doen dat stil zwijgend en dan doe je wat geld in hun tasje. Het is een leuke traditie. Theresa zette hele grote ogen op.
Ze had niet echt slaap en ik had haar nachtflesje gegeven en pyamaatje aan maar slapen nee hoor. Dan haar maar weer meegenomen naar beneden gezellig op de bank met een deken en om 21 uur weer in bed gelegd en nu ging ze slapen.

5 januari 2014 22:36 | Door: Annemarieke Hoi Nicolette, fijn dat jullie de worsten gevonden hebben. Hoop dat ze jullie zullen smaken! Wij zijn goed aangekomen. We zijn zaterdagmiddag rond half 2 vertrokken nadat we eerst de vrije training van de Planai Classic op de renbaan hadden bekeken. Helaas konden we niet het hele weekend blijven om alles te zien. Onze inschatting om de oostgrens van Duitsland aan te houden heeft heel goed uitgepakt. Ondanks dat we ruim 150 km extra gereden hebben waren we niet veel later thuis en hebben totaal geen files gehad. Tot gauw!