Bijna kerst

Vanmorgen wakker van mijn wekker en dat werd goed wakker want ik wist niet waar mijn telefoon was waar de wekker op afging. Dan bleek dat ik hem gisteravond wilde opladen en hij dus in de slaapkamer in een stopcontact zat.Ik ben gisteravond om 8 in bed gestapt en wilde nog tv kijken maar ik ben gewoon in slaap gevallen. Snel wat aan en ik ben beneden gaan kijken of Jannick hulp nodig had. Maar hij kon het prima alleen af. Jan kwam Theresa ophalen die nogal veel moest meenemen naar de school. Ze hebben kerstviering en of de kinderen wat mee wilden nemen. Beetje laat vond Jannick ook. Dus Theresa vroeg Oma heb je chips? nou nee. Oma heb je koekjes uh nee. Maar ik heb wel een grote schaal vol met sinterklaassnoepgoed, pepernoten, hartjes, tumtum en zo. O ja Oma die neem ik mee. Dus Jan moest ook wat dragen want ze hadden ook gewichtelt. Zelfde als bij ons lootje trekken. Dan gaat Jan ook naar de school om de schaal op te halen want ze gaat uit school naar Ingrid , Sabrina wordt ook door haar gehaald. Beide in leuke kleren , ze komen morgen weer terug na de kindermis.
Jannick ging naar zijn werk, Jan met Theresa weg en ik nam Sabrina en al haar spullen mee naar boven. Dan heeft Jan haar ook weggebracht. Ik ben gaan douchen en aankleden en nu is Jan douchen enz. Intussen is het half 10 en tijd voor mijn tweede bakkie koffie. Sinds ik de Alexa heb speel ik nauwelijks dvd´s. ik heb nu om kerstmuziek gevraagd en zie ik hoor het. Muziek horen voor luie mensen. Ik heb 2 wassen gedaan en de bedden afgehaald en nog een was erin. Normaal doe ik het in het weekend maar we vieren kerst. Bij ons is het nog wit maar grote delen van Oostenrijk niet en het wordt daar 15 graden. Sneeuwval is terug gegaan naar 2000 m hoogte.Ik verheug mij wel op de komende dagen. Ik wil vanavond de taekwondo gaan kijken van Theresa als er een uitreiking is maar dat kan ook in januari zijn.
Ik wilde witlof maken en op de onderzijde van de verpakking stond een recept van een salade- Het leek mij lekker dus aan Jan gevraagd of hij het ook wilde eten en zowaar hij zei ja. Gesneden witlof, gesneden augurkjes, gesneden uitje, yoghurt met mayonaise en peper en zout en mosterd, blikje uitgelekte tonijn. Alles door elkaar mengen en koelen. Met geroosterd brood erbij. Het was erg lekker en ik heb dus het recept uitgeknipt. Nog wat over kan ik mooi gebruiken morgen.
Ik had uiteindelijk 4 wassen vandaag en nu de laatste in de droger. Als je gaat opruimen dan denk ik oh het badkamerkleed heb ik nog niet gewassen. Zo komt er toch wat bij elkaar.
Nu half 5 en het is genoeg geweest voor vandaag.

Lieve allemaal, Wij willen jullie alvast hele fijne en gezellige kerstdagen wensen met elkaar. 😘