Aangekomen in Vilanova i Geltru

Frankrijk, Saulce-sur-Rhône

Samstag 2.September
Vanmorgen geen wekker maar werd om half 7 wakker, het was nog donker . Jan wakker gemaakt en rondom 7 gingen we op weg. Het ging vlotjes en dan ineens staat alles stil terwijl de navi aangeeft geen enkele vertraging. We hadden al snel door dat het vlak voor ons gebeurd was en we van de 2e baan naar de eerste moesten en de mensen van de 3e baan ook. Het ritsen van de 3e naar de 2e ging probleemloos maar dan heb je hele vervelende Spaanse vrachtwagen chauffeurs die geen krimp geven en niemand er tussen laten. Dus we moesten ook nog eens rakelings langs het ongeluk wat ernstig was en tegen Theresa gezegd dat ze haar ogen maar moest dicht doen want de mensen lagen op straat en de auto op de kop en er was nog geen ambulance of politie maar van die Franse wegwerkers die ook het verkeer aan het regelen waren en eerste hulp aan het verlenen. Daarna hadden we wel even een domper en het duurde ook weer even voor we onze vrolijkheid terug vonden. We gingen vlotjes de grens over en in Spanje ging het ook vlotjes. Ik denk dat we tegen 2 uur of zo op de camping waren. Een erg grote camping,wel mooi niet in de buurt van het strand maar wel verschillende zwembaden. Dan staat er in de folder dat er ook een overdekt zwembad is en dan blijkt dat je dat wel even moet betalen. De camping supermarkt echt heel duur en even een patatje halen ook. Hebben we het nog niet over de restaurant prijzen. Ik heb al tegen Jan gezegd dat ik het niet nog een keer er voor over heb om zo ver te reizen dus wat mij betreft echt de laatste keer Spanje. Ik vond aan het Gardameer ook leuk en in Slovenie ook , Venetie omgeving was me prima en eventueel iets verder naar Kroatie ook goed dan heb je het toch over maximaal 6 uurtjes rijden nu geloof ik bij elkaar meer dan 21 uur. En het is er niet minder dan hier. Nadat we een stuk gelopen hadden om alles een beetje te verkennen toch even rust. Theresa wilde tv kijken . Dan om kwart voor 6 ben ik samen met Theresa naar de supermercado gegaan en internet kopen . Nou internet werkt niet als dat morgen nog steeds zo is ga ik mijn geld terug halen. Kost best veel geld. Jan voelde zich niet lkker en toen ik terug kwam zei ik dat ik zijn suiker wilde prikken, super hoog dus en hij mokt als een klein kind als ik daar wat van zeg. Het is toch belachelijk dat Theresa en ik dingen zouden moeten laten omdat hij dat dan ook wil. Ik reguleer zeer goed met mijn eten en kan dus ook een ijsje eten maar hij is eigenwijs en verdeeld gewoon niet goed ook niet als ik het voorstel . Te veel in een keer . Ik wilde bij Jan buiten gaan zitten en de eerste muggen waren alweer geland bij mij dus toch maar naar binnen gegaan. Het is erg warm maar waait heel hard. Zou beter weer gaan worden want de wind schijnt er normaal niet te zijn. Wel lekker dat we airco hebben .Hij gaat pas aan als het warmer dan 24 graden is geloof ik. Theresa kon kiezen uit 2 kamers , eentje met 2 enkele bedden en een kamer met een stapelbed. Ze heeft het bovenste bed van het stapelbed uitgezocht . Daar is aan haar hoofdeinde een schakelaar kan ze het licht aan en uit doen en ook als ze binnen komt naast de deur. Dan heeft ze aan het voeteneind een kastje hangen waar al haar boeken en knuffels in uitgestald staan. Een kastje naast haar bed waar ze de andere dingen in gedaan heeft. Ze weet precies hoe ze het wil hebben. Op de Nederlandse zenders was niets wat ze wilde kijken dus wilde ze de Engelse zender Nick jr. Want Oma ik kan ook best Engels verstaan.
Ze mocht langer opblijven maar dan toch naar bed en 2 tellen later sliep ze al. Dus wij even zappen en ja hoor lekker Hollands tv kijken naar de Toppers.

Ai, wat akelig Nicolette! Dan moet je altijd maar weer dankbaar zijn dat je zelf goed bent overgekomen. XXX