Dagje onderweg

Vanmorgen vroeg wakker en medicijnen,katten en dan weer in bed.Een flinkepoos tv kijken tot 9 uur en dan echt eruit. Douchen aankleden ontbeten had ik al in bed.
Ik was flink nerveus en daarom ook onrustig geslapen. Om 10 ging Jan richting huisarts voor zijn prik. Hij kwam terug en Meli en ik waren net zo ver om op weg te gaan.
Ook Meli was nerveus. We kwamen om kwart over 12 aan in Niklasdorf en dus drie kwartier te vroeg. Je weet nooit hoe lang je er over doet. Er kwam iemand naar buiten en de dame die de poersoon uit liet zei jullie zijn te vroeg en wij tja we komen van ver. Dus ze zei kom dan ook maar gelijk door. Een vriendelijke ontvangst, een goed gesprek en veel goede raad. Zij zegt dat het allemaal opgelost kan worden en Jannick juist door de corona in 3 jaar schuldenvrij is. Er is een privat Konkurs waarbij het huis wordt uitgesloten en bv ook zijn auto. Dat wordt zo aangevraagd. Vroeger moest je 5 jaar maar door de corona is dat terug gezet naar 3 jaar. Het is het maimale bedrag van 400 Euro dat wordt ingehouden. We zijn nu blij dat Ingrid het huis niet heeft overdragen. Wij hebben levenslang woonrecht dus het is niet eenvoudig om dat het huis in te zetten of af te nemen. Ingrid eist bv 70.000 Euro ja de bedragen worden steeds hoger en 425 Euro per kind per maand. Ze wil zelf stoppen met werken. (wie wil dat niet) Door de konkurs zal ook dat voor haar moeilijk worden om het af te dwingen. Zo vallen de dingen misschien toch nog op zijn plaats. Ik heb voorzichtige hoop. Meli overneemt zijn financien en kan met mij ruggespraak houden als dat nodig is. Wij zijn beide streng voor Jannick. We hebben volgende week opnieuw een gesprek daar. Dan kan Jannick ook mee.
Terwijl ik daar stond te wachten belde Ingrid dat ze onverwacht moet werken maandag. Dan komt Theresa zondagavond en gaat maandagavond. Dat doet me denken dat ze aan Jannick heeft gevraagd of ze volgend weekend met Theresa moet komen naar Bad Radkersburg en nee dat wil Jannick niet. Niet voor zichzelf en ook niet voor Sabrina. Meli gaat wel op zaterdag en neemt dan alvast de vuile was van Sabrina mee. Dan kan Ingrid dat zondag ook meenemen heeft ze niet alles in een keer om te wassen.
Toen we wegreden in Niklasdorf zei ik tegen Meli zo nu heb ik honger, je hoorde mijn maag gewoon knorren. Ze is naar Leoben gereden het City Shopping Center en we hebben daar in het overdekte winkelcentrum wat gegeten. Ik kende het daar niet maar het is bijzonder mooi. Ze hebben de oude gebouwen (Dominikanerklooster) in het nieuwe opgenomen. Dat is ongelooflijk goed gelukt. Meli gaat vaak naar Leoben maar dat was van Rottenmann uiteraard ook een stuk dichterbij dan van ons vandaan.
We waren half 5 thuis en hebben we eerst samen koffie gedronken. Jan heeft de verstopping niet kunnen oplossen. Dus we hebben een echt probleem. Ondertussen met Jannick gebeld en die moet even alles op zich in laten werken. Ik moet bekennen dat Meli nu al meer voor Jannick gedaan heeft dan Ingrid in al die jaren. Maar samen sterk en we gaan er voor.