nog zonnig en warm

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdag 11 juli
Het weer is nog steeds niet geweldig maar volgens de berichten gaat het vandaag omslaan en zou het zelfs heet moeten worden met 30 graden. We wachten maar af.
Het had wat voeten in de aarde voor we de gegevend op papier hadden van onze gasten.
Maar het is gelukt. Ik heb een soort koffie met hen gedronken , zij noemen het koffie maar voor mij neigt het naar thee. Het was niet onsmakelijk. Ik kreeg de uitnodiging om eens naar Quatar te komen. Ligt niet echt op mijn pad denk ik. Het zijn vriendelijke mensen. Ze zijn met zijn zevenen , er is nog een zoon maar die studeert in Engeland.
Maar ze doen heel Oostenrijk in een paar dagen of zo. Zij gaan met 2 of 3 dagen weer weg en dan komen er misschien weer anderen uit Quatar. We wachten maar af.
We hadden geen van allen vanavond zin om naar het feest in de biertent te gaan of naar het feest in Pruggern. Dus gewoon voor de tv gehangen vanavond. Jannick had zo wie zo geen zin want Bettina moest vanavond werken.

Zondag
Eindelijk weer eens heerlijk zonnig en het was warm. We gingen naar Ort naar het Frühschoppen waar Bettina spelen moest. Bettina’s ouders kwamen ook. Dat was super gezellig en zeker met bier en brathendl. Daarna naar het stadion waar het muziekfestival en het defile was. Tussendoor nog even koffie drinken bij Gerhard. Tegen het einde begon het toch weer te regenen maar het bleef wel warm. Wij zijn naar huis gegaan om 15 uur en Jannick en Bettina zijn nog wat bij de feesttent gebleven.
Ze hebben Jannick gevraagd om trompet te komen spelen in Aich/Assach , hij kan het daar leren. Hij ziet het wel zitten want hij wil al wat langer weer wat met muziek doen. Alleen geen viool meer.

Aan het eind van de middag naar Caro en Haje gegaan voor de sla party. Het was lekker en gezellig en we konden heerlijk buiten zitten.
Jannick en Bettina zijn daarna naar Jannicks huis gegaan.

Maandag 13 juli ’09
Vanmorgen gezellig met zijn allen uitgebreid ontbijten, tot ik ineens tot de ontdekking kwam dat Jannick naar de kaakchirurg moest voor de hechtingen eruit te laten halen. Hij heeft gelijk gebeld en het kon ook iets later. Dan eerst Bettina naar huis gebracht want die moest werken en dan is Jannick naar de kaakchirurg gegaan en ik even wat winkels bekeken. Dan samen met Jannick naar Liezen , eerst naar het Politur bureau en dan naar het Finanzamt. Waren we wel wat tijd mee zoet, dan naar de A1 winkel waar Jannick het contract heeft verlengd en zijn mobielpunten ingeleverd voor een nieuwe telefoon, hij heeft nu zo,n google telefoon.
Dan wat gaan eten bij XXL Lutz , op de terug weg even bij Bettina langs in de Seestube en dan naar huis. Het was erg warm vandaag de 30 graden haalde het wel. Jannick ging trainen en Jan werken, kwam Carolien het pakje ophalen die ze voor ons mee naar Nederland nemen.
Jannick is nog even zijn appartement opruimen want morgen krijgen we zelf overnachters , heel gezellig Ludwina en Fred komen. We hebben hen in Frankrijk op de camping leren kennen, hun jongens en Jannick trokken veel samen op , zijn we het jaar erop gezamenlijk maar de zelfde camping gegaan. Jannick is ook altijd met Jeroen en Sebas in contact gebleven. Nu zijn ze onderweg naar Slovenie om vakantie te houden.
Om half 12 ’s avonds kwamen onze andere gasten uit Quatar aan, het zijn de zusters van de vrouw in het grote appartement. Ze vroegen of we nog een appartement voor 2 hadden maar helaas. Ook hadden ze wel een maand willen blijven maar we hebben vanaf de 25e al het huis vol.
Jannick moet morgen ook werken hij moet een nordic walking les doen met Engelsen.