Rosenmontag

Vanmorgen wakker om half 9 na een nacht grotendeels wakker liggen. Maar goed nieuwe dag en nieuwe week is begonnen.
Het is opnieuw druilerig en de sneeuw verdwijnt snel. Sneeuwvalgrens ligt boven de 2000 m. Ik had gisteren weer naar dat programma over Vermeer gekeken en dit keer kon ik de keuze van de eerste plaats wel volgen dat schilderij was bij mij ook favoriet en ook die van de meesterschilders kon ik inkomen.
Ik deel nu ook een Timetree agenda met de eigenaren van het vakantiehuis. Zo kan ik gelijk zien wanneer er gasten zijn of komen. Mijn telefoon is ondertussen een soort kantoor aan huis geworden.
Theresa zou vandaag haar HPV inenting krijgen heeft ze koorts mag ze niet. Tja . Jan en ik waren in de morgen naar de Spar met de auto want ik ging melk inslaan. We hebben weer 2 dozen . Voor die prijs had ik voorheen 4 dozen melk dus een verhoging van 100 %. Nog wat andere dingen en hopla 40 Euro armer. Maar we hadden koffie gedronken en een Krapfen erbij. Dat doet de Spar altijd op Rosenmontag. Het was gezellig druk. Het was zelfs lekkere caramelkoffie.
Thuisgekomen even langs beneden de kinderen dag zeggen. Gelijk aan Jannick gevraagd of hij naar mijn Famanice agenda wilde kijken. Dat is onze huisagenda maar daar kan je ook eigen dingen inzetten die alleen voor jezelf zijn maar dat lukte maar niet. Ik had hem al gezegd alles loopt onder jouw naam. Dus hij heeft gekeken en er wat dingen bij hem veranderd want hij heeft het account , en zie nu heb ik mijn eigen agenda en de gedeelde agenda. Verder stoorde het mij dat de hele dag door van die berichtjes kreeg waar ik mij niet voor interesseer. Hij heeft het nu eruit gehaald want ik kon niet vinden van waar het kwam. Nu ben ik die rotzooi kwijt. Soms wel elk uur meer dan 10 berichtjes. Zogenaamd nieuws .
In de middag hadden we zon maar heel veel wind maar die wind was niet koud eerder warm.
Ik heb stokbrood gemaakt met geitenkaas, honing en rucola en we hadden sandwiches met salami sla paprika en ei - Het is lekkere honing van een imker in Öblarn heeft Meli voor mij meegenomen. Ik had honing gekocht in de winkel en dat was meer een soort suikerbrij. Dus die gebruik ik alleen als het met koken ergens in moet.
Heerlijk de deur open gehad dus weer een fris huis.
Vanavond nog wat stokbrood bakken en dan kaasjes in de oven en dippen maar. ja wij houden van kaas en gewoon van lekker eten. Dat hoeft niet heel bijzonder te zijn om toch lekker te zijn.
Net kwam Jannick die nu nieuwe apparaten heeft om het internet van beneden ook boven te krijgen. Dat lukt nu supergoed en ik heb veel meer internet dan met de Drei die ik boven heb. Nu gaan we proefdraaien of het zo blijft. Een aantal jaren geleden hadden we ook iets maar die deden het niet dat ging via het stopcontact .Deze plukt het uit de lucht en Jannick heeft dan de zender/versterker beneden. Ik heb dus al 1 tv omgezet en de tablet van Jan. mijn telefoon heeft eigen internet maar ik kan ook nog even het huisinternet erop zetten. Dan de tv in de slaapkamer nog.
Tot nu toe werkt het super.