Rustige dag

Oostenrijk, Gröbming, Stoderstraße 801

Tot half 9 geslapen . Een prachtige zonnige dag met blauwe lucht en nu nog wat sluierbewolking. Het was vanmorgen koud maar de temperatuur steigt snel.
Gelijk begonnen bed afhalen, was in de machine. Vaatwasser leegmaken en in Jan zijn boekje schrijven. Ondanks dat ik alles opschrijf blijft hij vragen en vertikt het om erin te kijken.
Maar ik blijf volhouden. Ik zet nu in de morgen een fles water met 1 1/2 liter neer. Gisteravond zat er nog zeker 700ml liter in. Dan had hij wel ook soep gegeten. Maar aan de 2 liter komt hij niet. Hij blijft eigenwijs en soms weet ik niet of ik het op moet geven want het is een frustrerende bezigheid om hem ergens toe te motiveren. Hij wil maar niet begrijpen dat het van levensbelang is . Nu half 11 en de fles staat nog vol, ik wees hem erop dat het wel tijd is om water te drinken (hij mag er ook limonade van maken) Dan wordt hij erg boos-
Ingrid is met de kinderen naar Edith in Stadl an der Mur. Jannick is een film aan het kijken en gaat straks nog een paar uur slapen en dan weer taxi rijden.
Ik geen idee wat ik wil gaan doen, ben eigenlijk down. Morgen begin ik om half 9 bij die Gräfin. Dan komt er niets van om wat te gaan doen denk ik. De 2e was zit onder tussen in de machine en eentje in de droger. Er ligt nog een was te wachten op zijn beurt. Ik weet dat de machine van ingrid ook aan staat die mag dan ook gedroogd worden. Daar heb ik de hele dag wel mijn bezigheid aan.
Ik denk dat ik zo dom geweest ben om papieren van Jan bij de huisarts op de kapstok neergelegd te hebben en dus niet meegenomen heb. Ik heb het hele huis afgezocht en kan ze niet vinden. Morgen moet Jan toch dus kan hij het gaan vragen. Het loopt me wel eens over.
Jan heeft net de kattenbak gedaan en hij moet nog stofzuigen. Hij vindt stofzuigen niet nodig maar het moet omdat ik veel last heb van allergie en alle kleine beetje helpen. Dat zijn de 2 dagtaken die hij moet doen.Ik ben bang dat het met zijn blaasproblemen er op uit draait dat hij een kunstmatige uitgang krijgt. Hij zorgt gewoon niet voldoende voor zichzelf.
Zijn diabetes is helemaal op peil, zijn gewicht blijft op 62 / 63 kg hangen. Zo lang hij geen bloedverdunners mag afbouwen kan er niets gedaan worden. Hij moet dringend al maanden een darmspiegeling en er moet wat met zijn blaas. Als hij niet zo eigenwijs zijn eigen zin zou doen dan ging het hem veel beter. Ik heb hem al gevraagd of hij eigenlijk wel door wil gaan met zijn leven of dat het gewoon niet meer hoeft. Als hij had gezegd dat hij niet meer wil had ik me erbij neergelegd .
Middageten gemaakte en samen met Jan gegeten. Daarna met hem een wandeling gaan maken. heerlijk in de zon maar de wind was koud.
Thuisgekomen aan de koffie met wat lekkers.
Eind van de middag werd het heel vreemd donker, ik heb geprobeerd om het te fotograferen maar dat lukt niet. De lucht was zeer apart blauw en rose en de sneeuw was blauw met op sommige plekken zeer donker blauw- De hele donkere plekken zie je wel iets terug in de foto. Het zijn de laatste 2 fotos. Het is kwart voor 8 en Ingrid is met de kinders nog niet thuis. Jannick zei dat ze om 18 uur zijn weggegaan maar het is erg druk op de weg. Ik voel me pas weer rustig als ze dan weer thuis zijn aangekomen.