Alpenverein Fetzenmarkt

Vanmorgen wakker van de wekker om 7 , snel eruit want we gaan kwart voor 8 naar de Fetzenmarkt.
Ik had gisteravond nog tompoezen gemaakt en net als 23 jaar geleden hebben we daar mee ontbeten.
Er was geen parkeerplek in de omgeving vrij dus Jan de auto op het terreintje van de huisarts gezet. Er werd afgeteld en de enorme mensenmassa drong naar binnen. Ik ging de meubelhal binnen en binnen een minuut de tafel die ik graagt wilde hebben. Een massief houten tafel die ook nog uitgeschoven kan worden. Hij is al iets groter dan de tafel die ik had met 1,55x 90 m en uitgeschoven ik geloof iets van 2.20.m Dus ja ik ben blij. Dan vond ik een Gröbming ski jack voor Theresa groter dan die ze nu heeft dus ze kan vooruit. Jannick en Meli waren bij de boeken naar binnen gegaan en hebben een mooie collectieboeken voor de kinderen gekocht. Ik nog 2 spellen en ik heb mij naar buiten gewurmd misschien ga ik om 2 uur nog een keer. Dan zijn er de overgebleven dingen en kan ik misschien nog wat vinden voor een prikkie. Die Hongaarse handelaren gaan er met heel veel vandoor. Er was een man die kocht allemaal vensters in alle soorten en maten. Sta ik buiten te wachten komt er een bus voorgereden met in het Hongaars vensters en deuren. Die nemen echt van alles mee. Enorme hoeveelheden skies, fietsen, gereedschap en wat al niet meer. Er stonden tientallen bestelbussen uit Hongarije. Jannick en Meli hebben daar Theresa en Sabrina van Ingrid overgenomen. Daarna zijn ze doorgereden naar Salzburg. Jan was de auto halen en eerst het bovenblad en het verlengingsblad erin. Dan heeft hij die thuis gebracht en kwam hij de onderkant van de tafel ophalen en kon ik er nog bij. Zijn humeur was om te schieten. Dan wilde hij een gat aan de onderkant van een keukenkast maken en ik zeg nee niet dan gaat hij te keer hoe wil je het doen dan met de stekker. En ik aan de bovenkant een gat want daar zit het stopcontact. Dan gaat hij weer te keer en zegt de stekker zat toch altijd beneden. Ja maar de kasten zijn toch ook anders en nu ik geen afzuigkap meer heb kan de stekker gewoon boven erin. Dan moet ik de kast er weer af halen en ik ja want gisteren wilde je al niet luisteren en moest ik me er niet mee bemoeien. Dus ja dit is het kastje voor de magnetron en ja dus er moet een gat in voor de stekker.Ook al had hij het gat aan de onderkant willen maken had ook de kast eraf gemoeten want zijn machine paste ook daar niet tussen. Als hij eigenwijs is moet hij het maar ervaren.
Het was mooi weer maar het gaat toch weer verlopen. Ik heb zo veel rotzooi in de keuken dat ik maar iets makkelijks ga eten ik denk iets van kaassoep of zo.
Het werd dus geen kaassoep maar country fries en een broodje kroket waar Jan zijn humeur mee omhoog vloog.
Dan ben ik de hele middag met de belastingpapieren bezig geweest tot het de neusgaten uitkwam. Dan wilde mijn printer niet printen en na enige manipulaties hem toch aan de gang gekregem. Rondom 6 kwam de familie thuis en ik kon Jannick zeggen dat ik het probleem al opgelost had, Danvroeg hij kom even kijken ze hadden kleding en schoenen voor de kinderen gekocht. Een fantastisch mooie jurk voor Sabrina en Theresa had ook een jurk verdre heel veel andere dingen. Sabrina apetrots op haar zelf uitgezochte schoenen en huisschoenen, Theresa had ook mooie schoenen en huisschoenen. Jannick en de kinderen hadden Converce in de outlet van Salzburg gekocht.Mark was met hen meegegaan. Die had Sketchers gekocht.
Jan had intussen alle medische papieren doorgegaan of er rekeningen bij zaten en ja toch enige die van belang zijn. Dan was het Feierabend,

Staat netjes weer wat af te vinken😀

Erna 2022-04-30 21:21:57

Mooie lange tafel en weer wat klaar.