Seizoen voorbij

Oostenrijk, Kleinsölk

Vrijdag 1 april
Gelukkig was bij thuiskomst hier ook lente. In Nederland had ik al 2 ooievaars in een weiland gezien en zo veel ganzen in een weiland en in het water en in de lucht zoals ik nog nooit gezien had. Vandaag waren bij ons de Bachstelzertjes terug , vorig jaar hadden we Bachstelzer jongen in de plantenbak op Jannicks balkon.
Zag ik vandaag ook nog een ooievaar hier voorbij komen.
Jan moest vandaag 2x naar zijn werk en de 2e keer ben ik mee gegaan om even in de tussentijd boodschappen te doen. We kunnen weer groente eten.
Hannes was sinds gisteren flink aan het mesten want er werd regen verwacht. dan kijken ze ook nog naar de maankalender. Vanmiddag ging het dus regenen.
Kon ik mijn boek uitlezen, ik had bij Astrid het boek Predikant van Camilla Läckberg gelezen en ben erg begeesterd van haar schrijfstijl. Bij de Slegte had ik 2 boeken van haar gevonden en ik heb nu de ijsprinses gelezen en ben begonnen in zusje.
Zaterdag
Een stralend mooie warme dag, zelfs in de schaduw was het 20 graden.
Met Jan even in Liezen boodschappen gedaan en dan aan de arbeid op het balkon. Ik heb al het houtwerk gebeitst en bakken ingezaaid.Jan heeft een paal bevestigd waar het kattennet aan vast moet en de lampen tegen de muur gemaakt. Morgen gaan we het grastapijt neerleggen.
Als je op een boerderij woont is er altijd wat te zien, vandaag bomen weghalen, schapen scheren en de verschillende tractoren en aanhangers kwamen en gingen. Een gezellige drukte.
Jannick had vandaag de hele dag cursus,bijscholing van het rode kruis. de afgelopen dagen is hij naar school geweest. De laatste wedstrijden in Obertilliach is hij niet heen gegaan.
Nu Wolfgang eruit gegooid is zijn er veel omduidelijkheden, Jannick had zich al weken geleden aangemeld en dan blijkt hij wel of niet aangemeld. Ze konden niet op het politiebureau slapen omdat Wolfgang niet mee is. Moesten dus duur onderdak op het laatste moment regelen. Ook hadden ze geen vervoer en moest ieder voor zich.
We vonden dit seizoen wel mooi geweest.