schriftelijk achter de rug

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdag 5 juni
Drukke weken achter de rug en heel veel leren en stress.
Schriftelijke examens zijn nu voorbij en ik ben niet ontevreden erover. Over 2 weken de mondelinge en hopelijk dan klaar.
Heb in St Nicolai een 3e plaats gelopen en ook veel beter dan vorig jaar. Het was enorm zeikweer het hoosde echt. De prijzen waren weer voedselmanden en ik heb spek en worsten gegeten van de boerderij waar ik ga wonen.
Ja mensen ook ik ga weg uit Ramsau.
Mijn ouders hebben een mooie woning in Reith bij Kleinsölk gevonden.
Eerst zou ik bij hen intrekken maar de eigenaar had nog meer woningen.
Mijn moeder vond het te duur worden als ik het appartement tegenover hen zou betrekken(ik heb nog geen inkomen) Maar toen kwam hij met een dakappartementje , hardstikke tof en goed voor mij heb denk ik zelfs meer ruimte dan nu alleen wel schuine dak kanten.Maar een balkon erbij en een schitterend uitzicht. Mijn ouders konden ook het dakappartement ertegenover krijgen maar mijn moeder wil liever veel licht. Wel zijn de appartementen aan de andere zijde groter dan aan mijn zijde.
Misschien mag ik nu ook een poes.
Gisteravond heb ik mijn reddingszwemmen examen gedaan en uiteraard gehaald. Ga nu door voor het volgende certificaat.
Mag nu als badmeester/toezicht werken. Ik kon amper lopen van de spierpijn in mijn liezen van het zwemmen met die zware poppen. Het kost veel kracht en het is toch 2 uur lang zwemmen.
Ik ben ingeschreven voor de Ramsau Bergloop op zondag 13 juni, mijn vader loopt hem ook en mijn moeder gaat het weer proberen nordic walkend te halen.

vanmorgen berglooptraining gedaan na het zwemmen van gisteren niet geheel pijnloos.
Vandaag en morgen en vannacht op de dienst. Er zijn wielerwedstrijden en ik heb nachtdienst. Doe graag dienst bij sportevenmenten want het is meestal wel spectaculair om te zien.
En door het schoolwerk wat achterstand in mijn diensturen.
Afgezien dat het eindelijk super mooi en warm weer is.

7 juni 2010 07:06 | Door: Bjank Hi Jannick! Wat super dat je een eigen plekje hebt. Als we een x op bezoek komen nemen we graag een kijkje.... Blij dat iedereen nu weer een dak boven zn hoofd heeft;-)