Een rommelige nacht en een heerlijke dag

Vanmorgen om 7 wakker en een rondje tv dan toch eruit. Ik had een afspraak om 9 uur dus om half 9 aan de wandel. Het was nog frisjes maar het wordt mooi weer.
Dan weer terug gewandeld en bij de apotheek liepen Meli en ik bijna tegen elkaar op. Ze is ziek thuis en was medicijnen halen. Ik ben terug gewandeld dat doet mij goed.
Ik heb overal spierpijn gisteren een beetje te veel afgereageerd in de sportschool.
Toen ik terug kwam was Jan net opgestaan. Dat is eigenlijk gewoon veel te laat voor zijn medicijnen maar eigenwijs blijft hij toch. Dan moet ik hem goed in de gaten nemen anders neemt hij zijn middagmedicijnen er gelijk achter aan.
Mijn middageten is al klaar en ik wacht daar maar mee anders eet hij weer niets.
Vanmiddag om half 4 is de operatie van Felicia, een beetje een knoop in mijn maag.
Christina het is geen vakantie we zouden naar een trouwerij gaan van familie van Jan. Jan ziet zijn familie nooit dus dat was dan ook mooi meegenomen.
En op onze leeftijd moet je nemen wat je nog kan , de tijd dat niets meer gaat komt ook vast een keer.
Dan naar de dierenarts en ik heb er vast gehouden tot ze insliep. Dan om 17 uur weer gaan halen. , ik had de reismand laten staan dus daar lag ze al heerlijk in met de rode lamp erop. De dierenarts zij mij dat ik haar goed warm moest houden liefst op een lichaamstemperatuur van 38 graden. Ik heb ook zo´n rode lamp dus haar thuis neergezet met ook de lamp erop. Maar ja ik wilde eind van de avond toch naar bed en ze was nog niet bij. Dus het mandje tussen ons ingezet en dan een warme kruik van een fles gevuld met warm water tegen haar rug. In de nacht begon ze bij te komen dus probeerde ze eruit te klauteren maar dat ging niet haar weer terug gelegd.

Vrijdag 12 april
Een aantal malen wakker geworden dat ze hulp nodig had en uiteindelijk toch nog wat geslapen. Vanmorgen eruit en Jan er ook uit gehaald want felicia moest medicijnen . Dat ging eigenlijk best goed. Het was al warm dus de deur open en de zonwering uit want dan wordt het ook snel heet in huis. Het werd een 25 graden en misschien in de zon nog wat warmer. Het is gek dat er al op veel plaatsen de 30 graden wordt behaald. Zo vroeg in het jaar.
Met Felicia gaat het goed. De infectie was extreem erg zei de dierenarts met etter achter haar oogje , het bot aangetast en bijna al haar tandjes zijn eruit gehaald. Zelfs aan de kant waar de ontsteking niet zat was al etter onder de tandjes. Er blubte gisteren ook etter uit haar neusje. Nu een kwestie van herstellen. Ze krijgt vloeibaar voedsel waardoor ze veel binnen krijgt en ze niet verder afvalt. Dat kost ook wat.
De eerste dag zijn we met haar doorgekomen en ze doet het goed.
Vanmiddag een stukje gaan wandelen en Jan ook meegenomen. Er is een Hongaars winkeltje geopend in de Hauptstrasse dus even naar binnen en met wat lekkers er weer uit. Ik had ook een pakje om een pudding te maken voor gebak. Ik had nog bladerdeeg en dan in de vorm gedaan, pudding gemaakt en nog bladerdeeg erop dan met ei gesmeerd en de oven in. Het smaakt heerlijk maar de pudding is mij wel veel te zoet.
Jan heeft een pakje gekregen van Bianca, Peter, Nina en Bo nog voor zijn verjaardag. Hij is er blij mee. Hij kreeg een kaart, een molenboek en chocolade met een moiie tekening erom heen.
Vanmorgen was het best herrie, Jannick en Meli hebben het balkon bij hen aan de tuinkant afgebroken en hebben al het deel van de zijkant opgebouwd. Mooi dicht nu dus ze zitten ook niet meer te kijk , Dan moest Jannick werken en was later Meli het gras aan het maaien voor de eerste keer dit jaar. Het is nu 19 uur en de zon is bij ons al verdwenen maar je kan nog steeds buiten zitten.

Is Jan al wat aan het opknappen