Een doorleefde dag

Vanmorgen werd ik wakker om 7 en wat tv en in slaap gevallen. Ik dacht dat het donderdag was en kwam er pas achter aan het eind van de morgen dat we pas woensdag hadden. Dus niet naar de sportschool gegaan. Meli nog even gezien voor ze weer naar Hallein vertrok. Ze moest om 13 uur beginnen. Jannick en Meli hadden samen nog warm gegeten. Wel wat vroeg maar dan konden ze samen eten.
Middageten was snel klaar hetzelfde als gisteren. Ik had mijn stoelen gratis afhalen gezet en binnen 10 minuten een hele sliert die het wilden hebben. De eerste komen vanmiddag gelijk al ophalen. Degene die contact opnam is familie van Meli. Dan de stoelen allemaal naar beneden gebracht en de post eruit gehaald. Onaangename verrassing . Jan heeft een bekeuring en echt oerdom . Ik zeg hem altijd Jan parkeren voor de apotheek aan de achterzijde op het parkeerterrein of schuin tegenover de Volksschule. Nee Jan parkeerd in de Mitterbergerstrasse waar hij niet mag staan . Ik twijfel wel aan wat er op staat dat hij op de stoep of fietsweg stond. Fietsweg heb je daar niet en of hij daar op de stoep stond ? Ik heb hem gevraagd en hij zei waar hij geparkeerd had en ja ik was boos , weer een keer voor Jan zijn domheid gewerkt. Want er is genoeg parkeerruimte en gratis.
Ik wacht nog op de bonnen omdat hij, categorisch weigerd om 30 binnen Gröbming te rijden ik snap hem niet haast heeft hij nooit . Maar altijd 39/40 rijden we hebben er regelmatig woorden om. Dan krijg ik te horen rij jij of rij ik maar ik mag er voor werken. Ingrid was ook al een keer boos 6 km te hard maar het is te snel.
Om half 4 weggereden om Theresa in Stainach op te halen en dan met haar naar Liezen naar haar mobbingcursus. Wij een stukje doorgereden naar de ELI. De cursus duurt 1 1/2 uur dus we hadden tijd, Ik vond weer 2 hoodys voor mezelf (oranje en lila) bij de New Yorker en voor Theresa nog een shirtje meegenomen. Knaloranje buikvrij korte mouw . Allemaal in de uitverkoop.Dan zijn we koffie gaan drinken nadat we een aantal winkels bezocht hadden. Na de koffie naar Fressnapf een grote diervoederwinkel. Ik wilde een met iets dat de kat lees Felicia niet krabbelt aan mijn nieuwe stoelen. Hadden ze het niet staan maar haar collega zei dat het in het magazijn moest zijn aangekomen. Het duurde even maar dan had ik het. Dan Theresa weer ophalen en dan naar huis.
Er was gisternacht/ochtend een hele grote brand in Liezen waarbij een groot deel van het pand verwoest is en alle bovengelegen woningen onbewoonbaar zijn. Theresa vertelde dat een van de jongens in haar mobbinggroep daar woonde en nu in een hotel moet wonen. Hij had verteld dat hij er op school niet over wilde praten ook al hadden ze er naar gevraagd maar wel in de groep. Theresa zei dat hij erg verdrietig is. De brand is uitgebroken in een Barbershop en heeft zich echt heel snel verbreid. zelfs de huizen er tegenover en het is best een brede straat zijn de ramen gesprongen. Ook de tatooshop is uitgebrand. De brandweer is blij dat ze het overslaan op nog meer panden hebben voorkomen.
Jannick belde dat hij de stoelen had opgehaald en dat hij waarschijnlijk bij Letmaier moest parkeren dus Jan na thuiskomst de bank plat in de auto en losse spullen eruit. Tegelijkertijd kwam iemand mijn oude stoelen ophalen en die was nog aan het inladen zien we een grote vrachtwagen bij Maier voorrijden en ja hoor Jannick. Dus wij naar de vrachtwagen en Martin die de stoelen op kwam halen ook. Maar Jannick kon een grote trolley met de lift naar beneden brengen en dan de kar naar huis rijden. Daar hebben ze met elkaar mijn dozen in de gang gezet. Dan Jan alles weer in de auto en achter Jannick aangereden zo dat Jannick na de vrachtwagen bij de firma te hebben gezet met hem naar huis rijden. Ik had ondertussen alles uit de dozen gehaald en het meeste boven gebracht.
Dan werd Jannick gebeld door een collega die door zijn vriendin op straat was gezet en hij wist niet waarheen. Jannick wilde hem wel ophalen en dan kon hij vannacht in de kinderkamer slapen in het bed van Sabrina. Later belde hij nog een keer en geen idee hoe het uiteindelijk is geregeld. Maar berichtje van Jannick dat het grotendeels is geregeld.
En zo weer een doorleefde dag gehad,

Wat fijn dat hij het hart op de juiste plek heeft. Zo zijn mijn jongens gelukkig ook.